1 Senaste redigerad av Rivana (2008-08-01 06:12:25)

Tråd: wilog.exe will terminate -felaktig avslutning-

Jag var lite hastig med att stänga av datorn häromdagen och 3Connect knorrade. (Stängde av datorn på avstängningsknappen utan att avsluta 3).
Nästa gång jag försökte starta bredbandet fick jag det förtjusande meddelandet "Fatal error, wilog.exe will terminate"
Har försökt avinstallera, ominstallera, gå tillbaka till en återställningspunkt i datorn... Inget funkar. Tidigare en gång när jag fick detta problem kunde jag gå tillbaka till en systemåterställningspunkt innan första installationen av 3Connect, men det är för länge sedan nu och jag kan inte gå tillbaka så långt i tiden.

Är det någon som har en lösning?

Kan testa det där med att avinstallera flashplayer, men det verkar osannolikt att det är det som är problemet här...

Hjälp? Jag är desperat efter mitt bredband.

2

Sv: wilog.exe will terminate -felaktig avslutning-

Kanske står någon hjälpande info här.
http://mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=298

Annars kan du som sagt bara gå in i anslutningar och koppla upp dig genom att högerklicka och välja anslut.
Eller så kan du installera annan dashboard, ifall man inte vill köra tres senaste flash variant.
Eller så kan du ladda ner e620 tool och koppla upp med det istället.

smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: wilog.exe will terminate -felaktig avslutning-

Hej, tack. :-) Tyvärr var inte den tråden till hjälp. Inte heller fungerar det att ansluta manuellt via nätverksanslutningar... den hittar ingen ton. Suck. Verkar inte funka att avinstallera Flash heller. Vet inte vad jag ska hitta på... Ska titta på det där att installera en annan dashboard. e260 tool vet jag inte om det är någon idé, har ju en e220 med turbo 3g. e260 går väl bara upp i 1,4Mbps?

4 Senaste redigerad av spunken (2008-08-01 19:20:10)

Sv: wilog.exe will terminate -felaktig avslutning-

har du verkligen städat upp allt efter flash?, kollat i system32 katalogen osv?
använt flashremover?. har du ingen uppkoppling blir ju det lite jobbigare.. hmm

flash lägger sig lite här och var.. glöm inte att starta om efter att du raderat katalogerna..
när jag fick detta problem var det flash som var felet för mig..  men det var ett gissel att städa upp och få det att lira igen, fattar inte ens varför man använder sig av det i huvudtaget... troligtvis lama programmerare eller snålhet..

5

Sv: wilog.exe will terminate -felaktig avslutning-

Jag städade efter Flash ja, så gott det gick. Avinstallerade, gick med den där programfilen också, tog även bort från system 32. Vete fan vart mer den kunde gömma sig.

Har också kört regedit för säkerhets skull och tagit bort de entries jag kunde hitta för bird*vadenuheter och 3. Avinstallerat 3 och även Huawei separat, omstartat, ominstallerat... You know the drill.

Laddade ned e620 tool dock. Fick det inte att funka att välja 3-anslutningen att ringa upp med det heller först, men testade sedan att skapa en ny fjärranslutning, ringa upp med numret som fanns  i vänstermenyn när man klickade på 3Connect i fjärranslutningar (utan att skriva in namn och lösen) och lo and behold -det funkar.

Fast jag gillade ju faktiskt flashgrejen från 3. :-( Hade gärna fått tillbaka den. Är inte så förtjust i alla dessa siffror och mätningar som e620 kör.

Tack för hjälpen hörni! Väldigt bussigt!

6

Sv: wilog.exe will terminate -felaktig avslutning-

hmm.. ja det låter ju konstigt, men men, vi kanske ska passa på att tacka Bill, för att han gjort ett så bra operativsystem som windows, där allt fungerar så bra ihop..

Du får väl kanske ta och ringa supporten på tre, de kanske har något "fix" program de kan maila över eller så, man vet ju aldrig, hoppas det löser sig för dig framöver iallafall!

7

Sv: wilog.exe will terminate -felaktig avslutning-

big_smile Du vet hur det är med pionjärer, efter ett tag fastnar de i sina gamla spår medan världen går vidare. Märkte att nu när jag skapat en ny anslutning som heter Fjärranslutning med 3-numret så kan jag däremot ansluta direkt med den utan e620 eller 3Connect so I'm good. Retar mig bara nu att 3Connect lyckas jävlas med mig, men det får man väl ta. Ids nog inte aggraveras av supporten bara för att få igång något jag inte egentligen behöver längre. --- Återigen tack. Vi kan anse denna tråden löst tror jag.

8

Sv: wilog.exe will terminate -felaktig avslutning-

gött att höra... ska bara gå in med en parentes då..  jag har alltid "hatat" specialprogram för funktioner som redan finns i tex. Bills sk. Operativsystem, Fn. kör jag det som på direkt översatt på svenska kallas "Erfarenhet", för er som inte gillar ordvitsar säger vi direkt "XP" helt enkelt, till det viktiga som jag vill ha sagt då....

när jag använde mig av fjärranslutningen, som jag från första början gjorde, fick jag en maxhastighet av 2.50MBit... http://www.mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=372 har jag skrivit lite om detta..

bara så du har med dig det i bagaget, om du nu skulle befinna dig där det finns lite snabbare hastighet..

gött moz! ( ja e´int´bitter)

9

Sv: wilog.exe will terminate -felaktig avslutning-

Fan. Jag har funderat varför det verkar gå så långsamt trots att jag är uppkopplad till 7,2 Mbit. Fan. Testade min speed och den är bara på 2,5 Mbit egentligen. Trippel fan. Fick du det att funka bättre genom att ändra TCP?

10

Sv: wilog.exe will terminate -felaktig avslutning-

om jag ska vara ärlig så orkade jag faktiskt inte gå in och göra ändringar på TCP/IP´n utan jag fick snällt krypa till korset och använda tre´s egna program..

men det fungerar säkert om man ändrar buffrar och parametrar där..

hmm

11

Sv: wilog.exe will terminate -felaktig avslutning-

Det där hade varit komiskt om det inte var så sorgligt. hmm
Testade i alla fall TCP-grejen igår...tyvärr verkar det inte funka för mig. Fick upp det till 3Mbps på kvällen en sväng, men nu är det nere på 2,5 igen så det var nog bara en ren tillfällighet. Kanske måste ringa 3-supporten i alla fall. Fan, jag vill inte.