1

Tråd: tele2brandad puck och tre3g kontant?

Som topic lyder har jag en tele2 puck(huawei220), och det installeras en tele2 mjukvara när jag ansluter min maskinvara..

Jag kan dock surfa om jag gör en traditionell uppringning via kontrollpanelen/nätverksanslutningar..

Dock skulle jag vilja ersätta min tele2 mjukvara och drivrutiner med 3's, är detta möjligt? Uppnår en fart av 1.7mb nu endast och jag bor ganska centralt..så hoppas jag kan få mer!

2

Sv: tele2brandad puck och tre3g kontant?

Har du en TRE SIM kort i eller vill du bara ha TRE's dialer på din Tele2 E220? E220 är nämligen olåst och det går att använda andra SIM kort i den.

3

Sv: tele2brandad puck och tre3g kontant?

Jag har ett tre sim kort samt en a4 instruktionsblad från tre med rubriken '3bredband kontant'. Till detta har jag en tele2brandad puck(huawei 220)..jag kan ansluta till nätet..men jag använder inte mjukvaran som finns i pucken då det står tele2 överallt..

går det byta till 3's? tänkte att, tre sim kort och 3mjukvara borde vara optimalast:)

4

Sv: tele2brandad puck och tre3g kontant?

Gjorde på detta vis, installerade 3connect "uppgradering" från tre's hemsida..och sen avinstallerade jag tele2 mobile connect från mitt system..tycks fungera!

5 Senaste redigerad av Samir (2008-07-28 18:30:59)

Sv: tele2brandad puck och tre3g kontant?

Nice! Är din dongle snyggare nu?  ;-)

Är den nu låst till TRE pga det?

6

Sv: tele2brandad puck och tre3g kontant?

Du behöver bara byta APN adressen, eller snarare lägga till.
Lägg till bredband.tre.se och anslut med den så är det klart.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

7

Sv: tele2brandad puck och tre3g kontant?

Andreas skrev:

Du behöver bara byta APN adressen, eller snarare lägga till.
Lägg till bredband.tre.se och anslut med den så är det klart.

net.tre.se är det som gäller på de "kontanta" bredbanden.