Tråd: DOVADO 4GR firmware 5.0.11
Ute nu: http://www.dovado.com/firmware
Bland annat, stöd för ZTE MF820D (Telias nya 4G modem), fixar, osv.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » DOVADO 4GR firmware 5.0.11
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ute nu: http://www.dovado.com/firmware
Bland annat, stöd för ZTE MF820D (Telias nya 4G modem), fixar, osv.
Stöder detta firmware Novatel MC545 DC-HSPA? fullt ut eller kommer de senare?
http://www.mobilabredband.se/forum/view … hp?id=3123
Senare
Antar att ni inte hunnit med Sierra 319U i 5.0.11, kommer i nästa uppdatering eller?
Det är målet, yes.
Hej Sam,
Jag fick problem med min VPN klient(Nortel VPN) efter uppgraderingen till den nya firmwaren 5.0.11 på min 4GR router.
Jag gjorde även en så kallat reset på routern efter uppgraderingen, det löste inte problemet.
VPN klienten använder jag på min "jobb dator" för att kunna koppla upp mig och jobba via distans, så det är viktigt att den fungerar.
Problemet som uppstod var att prestandan var så dålig att det inte gick att jobba.
Prövade att starta om datorn ett flertal ggr med samma resultat.
Idag när jag var inne på kontoret en liten sväng så körde jag utan VPN och då fungerade allt klockrent.
När jag sedan kom hem och kopplade upp mig igen via VPN så var det samma visa som innan, då beslutade jag mig för att
nergradera till den gamla firmwaren 5.0.5.
Efter detta så fungerade VPN anslutningen jättebra.
Så något skumt är det.
Problemet uppstod bara med min VPN klient(Nortel VPN), dom andra "privata datorerna" i hemmet upplevde inga problem med prestandan.
Router Dovado 4GR 5.0.5
Modem Huawei E367
Tele2 mobilt internet 3G
Med vänlig hälsning
Patrik
Ändra om till "3G General" på SYSTEM->NETWORK SETTINGS sidan, och se om det hjälper efter en restart.
Ok, ska testa i kväll
Hjälper denna uppdatering mot:
1. problemet med att Telenor 4G med E398-modem kopplar ner sporadiskt?
2. tillförlitligheten för Wlan-kopplingen mot apple-produkter?
Flashade om Dovado 4GR i går kväll till den nya firmwaren och gjorde efter det en reset.
Efter det så har min VPN fungerat.
Hej, jag har precis uppdaterat min 4GR till 5.011 och trodde att alla mina bekymmer med routern skulle vara bortblåsta....
Men nu får jag inte ens igång inloggningsfönstret !!!! och ja jag har tryckt in factory-reset knappen så j..la länge så fingret nära på somnade, har kopplat in min gamla router 3GN..... hur man nu kan köpa skit två gånger om ....?
Snälla Sam svara fort för jag bryter ihop.
ps, behöver väl inte meddela att routern 4GR har kopplat upp och ner precis som den själv har velat, plus har blivit så varm så att jag kände mig tvungen att köpa en laptoppfläkt, som dock har gjort att själva routern blev stabil !! så det kan jag rekomendera för er andra som har problem. Testade att ha connektion tracker på under 2 veckor men det verkar som att det var bättre att ha den avstäng ihop med kylning !.ds
Någon på forumet som spelar WOW på 4G ? fungerar detta bra ?
MVH: Bumbergaren
Flashade om min 3GN precis nu för att den skulle "snacka" bättre med mitt modem som för övrigt är Huawei E 372, detta fungerade perfekt , dock har inte denna router samma fart som 4GN. Under halva hastigheten på bredbandkollen hur är detta moöjligt att ligga på ca 11-13mbit med 4GN och bara drygt hälften med 3GN ? Har Sam nått svar på detta ?
Fyll i supportformulären så får du rescue instruktioner.
Efter uppdatering til 5.0.11 funkar inte Dynamisk DNS Service. Ingen uppdatering görs mot DynDNS.com
Har provat med Factory Reset utan framgång.
Backade tillbaka till 5.0.5 där det fungerar
Not true. Har uppgraderat en massa routrar som körs på distans med DynDNS med & utan 3G/4G. DynDNS funkar.
Har du någon bra förklaring till mitt DNS problem ??
Samma definition med båda versionerna!
betalar du för kontot?
Nej jag kör den fria varianten med max 3 host adresser. Kontot fungerar eftersom två host adresser uppdateras från
annan utrustning
Inga problem med betald konto, 200kr/år. DynDNS gillar inte att man förnyar sitt IP för ofta som gratis användare. Mobilt bredband är en sån teknik som uppdaterar IP vid varje återanslutning, och det händer för ofta för deras tjänst.
Det blir inte så ofta, jag kör via tre och där byts IP-adressen en gång per dygn "bara" om kopplet håller sig uppe.
Hur som helst nåt är ändrat mellan firmware versionerna. Kan det vara så att DynDNS.com väljer en annan URL
i 5.0.11. Annars borde det inte fungera när jag byter till 5.0.5
Sorry, men vi har inte ändrat något.
Angående DNS uppdateringen.
Har backat tillbaka till 5.0.5 där uppdateringen fungerar förträffligt.
Tråkigt att behöva göra det då jag hade hoppats att 5.0.11 skulle lösa en del oförklariga disconnect/connect jag har mot 3G nätet. Att det enligt representant från Dovado fungerar med DynDns betaltänst tror jag säkert men jag ser ingen anledning att betala för en tjänst som jag kan få gratis. Att det inte har gjorts någon ändring inom detta område mellan 5.0.5 och 5.0.11 är för mig väldigt svårt att förstå. Hur som helst det är Dovados ståndpunkt, jag kan bara konstatera att det
fungerer med 5.0.5. ????? !!!!!!
Skapa support ticket : http://www.dovado.com/contactsupport
Skapa support ticket : http://www.dovado.com/contactsupport
På vilket sätt kan den här formalismen rätta till sakernas tillstånd? Vad är det i en ticket som kan förbättra lägget? Vad är det där som inte kan göras offentligt?
Hej,
Jag har ett konstigt problem med den nya firmwaren 5.0.11.
Det som händer är att rätt som det är så startar routern om sig själv
detta händer ett par gånger per dygn.
Har inte haft detta problem innan den nya firmwaren.
Router Dovado 4GR 5.0.11
Modem Huawei E367
Tele2 mobilt internet 3G
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » DOVADO 4GR firmware 5.0.11