1 Senaste redigerad av zibbr (2008-07-23 08:15:23)

Tråd: Problem med att koppla upp sig med TELE 2 modem och tele2 mobil abb.

Hallå Jag har ett Tele2 modem som jag köpt på sidan av (blocket.se) samt ett mobil abbonemang hos Tele2 med deras dator paket.

Mitt problem är att jag inte får det att funka på mina Laptop ( Asus Eee PC 701 ). Jag kan skicka sms och kommer så att jag har loggat in med min pinkod. Men när jag trycker på Connect så får jag upp efter att det står:

"Start transmitting packet...." sen står det:

"error: a connection to the remote computer could not be established, so the port used for this connection was closed. For futhere assistance, click more info or search help and support center for this error number"

Det fungerar på min stationära hemma och min andra bärbara dator. Men tyvärr inte på denna. Någon som kan hjälpa mig och förstå varför?

Har full täckning och APN står: mobileinternet.tele2.se.
Static Apn adress.
Number*99#

Notera att jag använder Windows XP Professional.

Snälla hjälp:)

Med vänliga hälsningar
Martin Steen.

2

Sv: Problem med att koppla upp sig med TELE 2 modem och tele2 mobil abb.

Läs här:  http://www.mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=465

Du kan också prova "internet.tele2.se" som APN.

3

Sv: Problem med att koppla upp sig med TELE 2 modem och tele2 mobil abb.

Testade med nya internet.tele2.se funkade då^^ underbart att samir kan mer än tele2s telefon support^^

Tack tack.

4

Sv: Problem med att koppla upp sig med TELE 2 modem och tele2 mobil abb.

zibbr skrev:

Testade med nya internet.tele2.se funkade då^^ underbart att samir kan mer än tele2s telefon support^^

Tack tack.

Väldigt konstigt att de rekommenderar mobileinternet.tele2.se då den inte fungerar, har för mig det var någon annan där det var exakt samma sak.

5

Sv: Problem med att koppla upp sig med TELE 2 modem och tele2 mobil abb.

Precis de där är lite lustigt.

Tele2 körde tidigare med internet.tele2.se men sedan ändrade det till mobiltinternet.tele2.se.
Och för vissa slutade då internet.tele2.se att fungera och de var tvungna att byta.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

6

Sv: Problem med att koppla upp sig med TELE 2 modem och tele2 mobil abb.

jaru zibbr.....jag hanterar även Dovado's support. Jag hoppas jag kan hjälpa dig i framtiden med våran 3G USB router, UMR! :-)

Jag har en Asus EEE och använder den till allt. Jag kunde dessvärre inte köra Office på den eftersom alla mina mejl sparas på PST filer, men det gick bra att installera och köra XP på den. I'm a fan! Snart är det dags att skaffa 901'an!