1 Senaste redigerad av Ingemar (2011-09-05 06:22:35)

Tråd: Allvarlig varning för Tele(FELE)2

Jag vill på fullt allvar kraftigt varna för Tele2s sätt att hantera en kund som ångrar sitt val. Det tog mig två månader att få dem att till slut acceptera min ånger. Vi ångrade redan dagen efter det mobila bredbandet kommit då vi insåg att vi inte hade den täckning som Tele2 enligt sin täckningskarta skulle ha. Då vi omedelbart ringde och ville ångra så var de på kundtjänst inte längre lika smörlena i munnen som då vi beställde. Vi bollades hit och dit för att sedan bollas bort helt och hållet. Vi ringde igen och samma sak, gång på gång var det likadant. Vi skickade skriftliga brev två gånger till Tele2s ledning på huvudkontoret i Stockholm utan något svar eller engagemang. Till slut var det en dam på kundtjänst som ändå lovade att skicka en retursedel och den kom i en låda som vi var tvungna att hämta ut på vårt utlämningställe. Vi skickade allt i retur väl nedpackat och hoppades på att det hela skulle vara avslutat. Men icke... En vecka senare kom det en faktura på hela kalaset. Vi ringde tillbaka och de bekräftade att returen kommit till dem, och att fakturan var en miss. Någon vecka senare ringde vi och kollade statusen på denna faktura, nä då, den var kvar i systemet, men denna gång skulle man minsann ta bort den. Till slut efter många svåra samtal togs den bort och då vi krävde det gång på gång fick vi till slut en bekräftelse på att den var makulerad och att vi inte var skyldiga dem något.
Jag lovar att jag hellre skulle dö. än att en enda gång till behöva utsätta mig för Tele 2,s personliga aggressioner, och förakt. Vad som helst skulle vara lindrigare. Så än en gång en STARK VARNING FÖR TELE(FELE)2

2

Sv: Allvarlig varning för Tele(FELE)2

Ditt "scenario" är ett bra exempel på hur svårt en simpel retur kan vara.
Och ibland säger man att tid är pengar, och då kan man fråga sig hur pass ekonomisk denna kundhantering är.
De tjänar knappast nått på att dra ut på det hela och skicka runt kunden femtielva ggr.

Detta är troligen inte en policy som Tele2 står fast vid utan det kan vara oengagerad kundservice i vissa fall eller bara någon som haft en dålig dag "vanligt man säger så, men men".
Ingen som vill skriva papper i onödan och ta i ens ärende, skjuta vidare till nästa.

 

Sen skall man göra tydligt att detta heller inte gäller alla som jobbar på Tele2, visst finns det goa prickar som hjälper en till sitt yttersta och sedan finns de själklart rötägg.  cool

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Allvarlig varning för Tele(FELE)2

All 3v1l starts @ call centre…

Tele2 har snabb fimpat abg tom utan uppsägningstid när det var abg dom torskade pengar på… humor tycker jag.
Men att få tele2 att tabort  tex sitt förval vid avslutat abg funkade tydligen absolut inte trotts flera samtal… =dyr ringande via dom wink

Det är lätt att beställa, och alltid svårt att avsluta oavsett operatör…

4

Sv: Allvarlig varning för Tele(FELE)2

Ingemar skrev:

Jag vill på fullt allvar kraftigt varna för Tele2s sätt att hantera en kund som ångrar sitt val. Det tog mig två månader att få dem att till slut acceptera min ånger. Vi ångrade redan dagen efter det mobila bredbandet kommit då vi insåg att vi inte hade den täckning som Tele2 enligt sin täckningskarta skulle ha. Då vi omedelbart ringde och ville ångra så var de på kundtjänst inte längre lika smörlena i munnen som då vi beställde. Vi bollades hit och dit för att sedan bollas bort helt och hållet. Vi ringde igen och samma sak, gång på gång var det likadant. Vi skickade skriftliga brev två gånger till Tele2s ledning på huvudkontoret i Stockholm utan något svar eller engagemang. Till slut var det en dam på kundtjänst som ändå lovade att skicka en retursedel och den kom i en låda som vi var tvungna att hämta ut på vårt utlämningställe. Vi skickade allt i retur väl nedpackat och hoppades på att det hela skulle vara avslutat. Men icke... En vecka senare kom det en faktura på hela kalaset. Vi ringde tillbaka och de bekräftade att returen kommit till dem, och att fakturan var en miss. Någon vecka senare ringde vi och kollade statusen på denna faktura, nä då, den var kvar i systemet, men denna gång skulle man minsann ta bort den. Till slut efter många svåra samtal togs den bort och då vi krävde det gång på gång fick vi till slut en bekräftelse på att den var makulerad och att vi inte var skyldiga dem något.
Jag lovar att jag hellre skulle dö. än att en enda gång till behöva utsätta mig för Tele 2,s personliga aggressioner, och förakt. Vad som helst skulle vara lindrigare. Så än en gång en STARK VARNING FÖR TELE(FELE)2


Skriv det på Tele2´s facebooksida.

Man blir lite orolig... kommer snart att gå över till Tele2 för mobiltelefonin,
dock kan det väl inte bli sämre än vad det är nu hos 3.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

5

Sv: Allvarlig varning för Tele(FELE)2

Jodå, det kan bli hur illa som helst. Jag fimpade ett bra nummer som jag haft i över 10 år bara för att slippa dem. Först bytte de abonnemangstyp åt mig, sen ville de inte stå för det, sen till slut fick jag tillbaka kostnaderna som det gett upphov till bara för att stolpskotten skulle byta det åt mig igen utan min vetskap och samma visa igen, men den här gången ville de inte betala tillbaka pengarna och då bad jag dem fara dit pepparn växte. Jag rekommenderar verkligen INTE Fele2.

6

Sv: Allvarlig varning för Tele(FELE)2

Tyvärr känner jag igen hanteringen som fd. Tele2 kund. Jag lovade då mig själv att aldrig bli kund hos dem igen...men ibland kan det ändå locka vid vissa kampanjer.

Jag vill därför tacka dig för att du påminde mig varför jag inte är kund hos dem!

Tro det eller ej, men jag är en nöjd 3-kund sedan 10 år tillbaka eftersom kontakterna med deras kundtjänst har fungerat bra, eller så bra man nu kan förvänta sig av mobiltelefonbolagen... och det är inte iofs inte så mycket.

7

Sv: Allvarlig varning för Tele(FELE)2

Min far bytte till tele2 på mobilen och det skulle komma igång den 5e kl 03:00 men det funkar fortfarande inte, dom säger att dom felsöker problemet men hur lång tid ska det ta egentligen?!

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

8

Sv: Allvarlig varning för Tele(FELE)2

riverman skrev:

Tyvärr känner jag igen hanteringen som fd. Tele2 kund. Jag lovade då mig själv att aldrig bli kund hos dem igen...men ibland kan det ändå locka vid vissa kampanjer.

Jag vill därför tacka dig för att du påminde mig varför jag inte är kund hos dem!

Tro det eller ej, men jag är en nöjd 3-kund sedan 10 år tillbaka eftersom kontakterna med deras kundtjänst har fungerat bra, eller så bra man nu kan förvänta sig av mobiltelefonbolagen... och det är inte iofs inte så mycket.


3 har väl inte funnits i 10 år ?

jag har varit kund hos dem sedan 2004, dock ska jag lämna dem efter att de knappast vill ha nöjdare kund(er)!


Det jag ogillar mest med 3 är att de sade upp roamingen med Telenor och att man stängde av e-posten, " 3mail".

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

9

Sv: Allvarlig varning för Tele(FELE)2

Jo eposten med sms avisering är saknad, helt yber då tre saknar data täckning....
tappar ännu en anledning med att ha tre....

10

Sv: Allvarlig varning för Tele(FELE)2

Det där går i perioder, jag lämnade 3 efter 5 år det som var droppen som fick bägaren att rinna över var när jag ringde in och hävde min uppsägning av abonnemanget, och de sa att de utför det och att det skulle löpa på.
Men nej det hade klippts under semestern.

Senare på kvällen så gick jag in och beställde tele2 på nätet.
Visst har det varit problem med tele2 mobilt bredband men de är rätt bra på att hantera ens ärenden.

11

Sv: Allvarlig varning för Tele(FELE)2

G-Man skrev:

Jo eposten med sms avisering är saknad, helt yber då tre saknar data täckning....
tappar ännu en anledning med att ha tre....


Jo... så nu lutar det mer åt Telia, då de har EDGE i sitt GSM-nät, vilket Tele2 inte har i sitt nät än.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

12

Sv: Allvarlig varning för Tele(FELE)2

Discover skrev:
G-Man skrev:

Jo eposten med sms avisering är saknad, helt yber då tre saknar data täckning....
tappar ännu en anledning med att ha tre....


Jo... så nu lutar det mer åt Telia, då de har EDGE i sitt GSM-nät, vilket Tele2 inte har i sitt nät än.


Jag har Tele2 på mobilen och där roamar den över på edge när 3gtäckningen är risig.

13

Sv: Allvarlig varning för Tele(FELE)2

andy78 skrev:
Discover skrev:
G-Man skrev:

Jo eposten med sms avisering är saknad, helt yber då tre saknar data täckning....
tappar ännu en anledning med att ha tre....


Jo... så nu lutar det mer åt Telia, då de har EDGE i sitt GSM-nät, vilket Tele2 inte har i sitt nät än.


Jag har Tele2 på mobilen och där roamar den över på edge när 3gtäckningen är risig.


Aha, vart brukar det inträffa då ?

Vet du om Tele2 har EDGE i hela GSM-nätet ?

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

14

Sv: Allvarlig varning för Tele(FELE)2

Discover skrev:
andy78 skrev:
Discover skrev:

Jo... så nu lutar det mer åt Telia, då de har EDGE i sitt GSM-nät, vilket Tele2 inte har i sitt nät än.


Jag har Tele2 på mobilen och där roamar den över på edge när 3gtäckningen är risig.


Aha, vart brukar det inträffa då ?

Vet du om Tele2 har EDGE i hela GSM-nätet ?



Det sker hela tiden i sthlm:s området.
Om det gäller hela nätet vet jag inte men jag antar det.

15

Sv: Allvarlig varning för Tele(FELE)2

andy78 skrev:
Discover skrev:
andy78 skrev:

Jag har Tele2 på mobilen och där roamar den över på edge när 3gtäckningen är risig.


Aha, vart brukar det inträffa då ?

Vet du om Tele2 har EDGE i hela GSM-nätet ?



Det sker hela tiden i sthlm:s området.
Om det gäller hela nätet vet jag inte men jag antar det.

Okej, får testa med någon här som har Tele2 / Comviq.

Jag har hört rykten om att Tele2 ska bygga ut EDGE i sitt nät, har mailat Tele2 och frågat... men har ej fått svar, efter 1 vecka minst.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

16

Sv: Allvarlig varning för Tele(FELE)2

De stämmer att de numera har EDGE också, Tele2 & Telenor har gemensamt 2G och 4G nät.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

17

Sv: Allvarlig varning för Tele(FELE)2

Andreas skrev:

De stämmer att de numera har EDGE också, Tele2 & Telenor har gemensamt 2G och 4G nät.


Okej, va bra... någon som vet utbyggnadsplanerna för det nya GSM-nätet med EDGE ?

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.