1

Tråd: Yttre antenn till Huawei U 367

Jag tänkte förbättra min 3 G mottagning med en yttre antenn.Pratade med en kille på trådlöst som påstod ,att eftersom antenningången på mitt modem inte är kopplat till huvudantennen så kanske det inte hjälper med en yttre antenn.Han säger att modemet måste placeras så att det har 3 G signal.Mitt går ofta över EDGE läge.Om detta stämmer blir det väl att skaffa ett annat modem eller en Funkwerk.Nån som vet?

2

Sv: Yttre antenn till Huawei U 367

Det finns passiva strumpor/antenner som funkar annars.

Bättre placering med tex usb skarv kan hjälpa.

Vad har du för signalnivå nu?

Prova att ställa modemet på 3g only först.

3

Sv: Yttre antenn till Huawei U 367

Jag har ställt om till endast 3G nu och har  mellan 3 o 4 staplar  -93 dba.Finns det inte en risk att man tappar uppkopplingen helt i detta läge?Jag har provat med en 2 m förlängning till modemet utan nån större skillnad.Jag har bättre signal ute vid taknocken,så den skulle jag vilja flytta in.Kanske mitt modem som växlar över till EDGE läge för snabbt,just nu när jag har ställt i endast 3G verkar det bra.Ursäkta en novis, men vad menar du med strumpa/antenn?

4

Sv: Yttre antenn till Huawei U 367

Funkwerk kör med strumpa/docka man lägger modemet i.

Annars kanske en router skulle lösa det, då kommer modemet högre om man monterar det vid taket.

5 Senaste redigerad av ruva (2011-09-07 15:24:41)

Sv: Yttre antenn till Huawei U 367

Jag körde med antenn till mitt e367 (16 Mb/s max) i garderoben och fick upp signalen till 70%. Utan antenn 20%. Jag kör med  MCX/m men mer än en påstår att det ska vara en CRC9 till detta modem. Sam ska skicka en CRC9 så jag kan testa i e 372 (42 Mb/s max) men kan ju också testa kontakten i e367 och e 1820 när jag ändå håller på.

Annars fungerar strumpa mycket bra (60%) och ger bättre upp tider.
http://i1200.photobucket.com/albums/bb327/ruvapost/antenn-strumpa.jpg

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps