1 Senaste redigerad av jonasolof (2011-05-02 10:37:54)

Tråd: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

Funkar inte med IE på win7 dator numera, får använda chrome.

Senare: Skrev en review över  zalip portable men hela stycket försvann eftersom jag blev utslängd från forumet också med Chrome. Nu fick jag logga in igen men har inte tid att skriva om review. De här problemen har kommit sedan forumet gjordes om nyligen.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

2

Sv: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

Iblad kan man få att "nyckeln" gått ut, och de har ofta att göra med att man startar en tråd eller ett svar, och sedan låter riden springa iväg. Men då brukar man kunna trycka på en knapp som den uppmanar en att trycka på, dvs för att förnya nyckeln, du bör ha fått upp de. sad
Du kan inte bara backa annars?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

Testade nu.

Startade en tråd, och lät den vara i 30 minuter och tryckte på posta.
Fick då detta svaret:

Varning! Följande fel måste åtgärdas innan ditt meddelande kan postas:
Unable to confirm security token. A likely cause for this is that some time passed between when you first entered the page and when you posted the form. Clicking "Submit" again should solve the problem.

Och när jag tryckte på Skicka svar en gång till så gick de iväg, då den hade förnyat "security token".

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4 Senaste redigerad av jonasolof (2011-05-02 20:19:11)

Sv: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

Det är inte det som är problemet. Sidan kommer inte ihåg mig. Jag får felmeddelande från websidan om att jag verkar ha loggats in men att en cookie för siten inte blivit satt. rekommenderas åtgärda detta. Hittar inte var och hur. Samma problem med IE, opera och chrome. Nu använder jag safari i laptopen  eftersom jag kunnat logga in med ipad och iphone. Kom i alla fall så här långt.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

5

Sv: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

Jag tror du måste leta rätt på din gamla kaka och deleta den. Det har i alla fall jag fått göra på två datorer för att kunna logga in på mobilabredband.se efter uppgraderingen av sajten.

6

Sv: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

Sant, kan bli lite kak krock kanske. Om man har kvar äldre kakar och den försöker använda sig av dem för att autha sig.
Kanske blir lite knasigt då, försök att hitta kakor från *.mobilabredband.se och ta bort dessa och se om de hjälper.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

7 Senaste redigerad av jonasolof (2011-05-03 16:49:02)

Sv: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

Var finner jag kakorna? Lattjo att det funkar med safari men inte med tre andra browsers.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

8

Sv: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

C:\Documents and Settings\<namn>\Cookies

9 Senaste redigerad av BOAN (2011-08-23 19:38:27)

Sv: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

Får samma problem med den där "token" när jag ska logga in med Firefox 3.6.20, oavsett hur många gånger jag tar bort "kakan" och startar om FF.

10

Sv: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

Gjort en del server ändringar och sidan använder nu Google Page Speed Service vilket gör att cachad data hämtas från Google.
Skall se om problemet är relaterat till ändringen.

Alla som får detta problem kan PM'a mig så får jag lite bättre koll om det blir avhjälpt.

En annan sak, jag har lagt en redirect på mobilabredband.se till www.mobilabredband.se, men är man inne i forumet så kan man surfa in med eller utan subdomänen www, detta kan vara "rooten" till det onda. Så har ni problem så kontrollera att ni använder subdomänen www. också.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

11 Senaste redigerad av Ljungdahl (2011-08-26 16:22:25)

Sv: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

samma bekymmer, får rensa cookies o sånt. explorer 8/xp, men också explorer 9/win7

Trycka "bekräfta" 9 gånger för att komma in: Det är en kennel begravd i forumet.

Äntligen Linköping! /4G sedan 20110531/ E398/E392/Dovado 4GR/Dovado Doma/Dovado Tiny/

12 Senaste redigerad av ruva (2011-08-26 18:58:59)

Sv: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

http://i1200.photobucket.com/albums/bb327/ruvapost/mb.png

Kan inte ha med kakor att göra då jag fick detta med en färsk installation på en av mina datorer. På den jag är på nu loggade jag in på kaka.

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

13

Sv: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

Har också fått upp samma text som ruva när jag försökte logga in från min lilla dator med tre kontantkort. Samma problem hela vecka då jag var ute och reste men när jag nu gick in på min stationära hemmadator var det inget problem och jag var redan inloggad.

Kan problemet vara att jag försökte vara inloggad från 2 olika datorer med olika operatörer Tele2 o Tre?
Kör firefox på båda maskinerna.

Hälsn svepe                              Tele2 large 3G
                                                  Huawei E367, Firmware 11.807.05.00.00
                                                  Dovado 4GR,  Firmware 4.3.5 av 20110405
                                                  NAS Dns-320, Wireless IP-Cam

14

Sv: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

Problemet är inte "ert" utan de ligger i cache funktionen hos Google, så det har inte att göra med olika operatörer eller simkort osv.
Jag har försökt tweeka lite för att den inte skall störa, har försökt ändrat idag också att den inte skall cacha forumet i hopp om att de hjälper.
Lite tråkigt att när man försöker fixa en sak så rasar en annan cool

Försöker få den att inte cacha kakorna från forumet då jag trodde det var den som bråkade. T.ex. att den cachar någon annans kaka och skickar den till mig, och då kommer inte security token att stämma då kakan är någon annans. Liten extra säkerhetsfunktion i forum mjukvaran. Hoppas ni inte blir allt för sura när jag meckar med detta. Sorry för allt trubbel.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

15

Sv: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

Dumpa gooogo fassst wink hehe

16

Sv: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

unknown

Error 520

17

Sv: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

samma här men klickar ja på länken igen så funkar det

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

18

Sv: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

Blidde lika igen.
Verkar ej ha nått med inlogg att göra...

Provade en lustig url pryl mot gog, dom svarar med samma felkod 5**.

19

Sv: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

Har samma problem. Använder Net1 D35 för dator. Använder en atabox Ping Community via D35 för mobil telefoni. Gick inte att logga in.  Fick ett tips att klicka några ggr så loggades man in och det funkade.  Men problemet kvarstår: Vad är felet till att denna 'Unable text' kommer upp?

Operatör Telenor. One plus 7T. 2 st ATEL.
Atabox Ping Communication via Quicknet som hemtelefoni.

20

Sv: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

skogsbo skrev:

Har samma problem. Använder Net1 D35 för dator. Använder en atabox Ping Community via D35 för mobil telefoni. Gick inte att logga in.  Fick ett tips att klicka några ggr så loggades man in och det funkade.  Men problemet kvarstår: Vad är felet till att denna 'Unable text' kommer upp?

En anna märklig sak: när jag skriver dessa inlägg som nu 16.41, så visas inte den korrekta tiden på mobilabredbandsidan!?   Sidan visar ca 2 timmar tidigare: 14.43!?

Operatör Telenor. One plus 7T. 2 st ATEL.
Atabox Ping Communication via Quicknet som hemtelefoni.

21

Sv: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

skogsbo skrev:
skogsbo skrev:

Har samma problem. Använder Net1 D35 för dator. Använder en atabox Ping Community via D35 för mobil telefoni. Gick inte att logga in.  Fick ett tips att klicka några ggr så loggades man in och det funkade.  Men problemet kvarstår: Vad är felet till att denna 'Unable text' kommer upp?

En anna märklig sak: när jag skriver dessa inlägg som nu 16.41, så visas inte den korrekta tiden på mobilabredbandsidan!?   Sidan visar ca 2 timmar tidigare: 14.43!?

jag får rätt tid.
kolla dina inställningar i forumet, byt ev tidszon.

kanske står på tex GMT eller dyl.

22 Senaste redigerad av Micke (2011-08-31 18:06:33)

Sv: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

Inloggningen har blivit helt åt he***te! Vissa dagar får man Error 520 eller man kommer inte in alls.
Vad är det här? Man borde åtminstone kunna läsa de aktiva ämnen utan en massa inloggningsförsök! Det funkade ju förrut!!! Fixa det här nu, eller vill ni att forumet ska dö?

Ps.: Det här med fel tidsangivelse är förresten ett gammalt "problem" hmm

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

23

Sv: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

Läs mellan raderna här, många är drabbade pga att man inkluderar google kod på sina sidor,
av la för länge sedan 3parts reklam som infekterade "alla" som använde sökmotorn.
att använda googles kod bibliotek ger samma risker, hur infekterar man hela internet direkt?

http://www.theregister.co.uk/2011/08/31 … es_forged/

24

Sv: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

Okey gott folk, har slagit tillbaka DNS'en så inte Google's cache server skall användas.
Detta bör avhjälpa detta problemet, som uppstod i samma veva som jag la in det.


Kör man en nslookup i cmd nu så säger den forfarande att ghs.google.com är servern, men när dns'ern börjar uppdateras så skall denna slå om och google adressen skall falla bort.

nslookup www.mobilabredband.se

Icke-auktoritärt svar:
Namn:    ghs.l.google.com
Address:  74.125.43.121
Aliases:  www.mobilabredband.se
          ghs.google.com

Nu har det gått en halvtimma och DNS'erna har ändrats, så nu bör det funka korrekt gör alla.

nslookup www.mobilabredband.se
Server:  resolver1.comhem.se
Address:  83.255.245.11

Icke-auktoritärt svar:
Namn:    www.mobilabredband.se
Address:  188.95.227.20
Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

25

Sv: inloggningsproblem med IE, ej med chrome

Ett stort GRACIAS från Spanien  smile

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]