1

Tråd: 3 bredband kontant - mer att surfa för

Hej

Jag kör med ett 3 Bredband kontant Huawei-E122 och hade en liten fråga. Begränsningen är ju 20GB. Kan man på något vis få 20GB till, typ genom att köpa en vecka till lr något?

För närvarande så har jag betalat för en månad som går ut i slutet av Juli (typ 28-29 lr nåt sånt).

Hälsningar
Andreas

2

Sv: 3 bredband kontant - mer att surfa för

Du kan ju köpa ytterligare dagar, men 20 Gb gränsen är en specialare, även om du köper en vecka till på samma simkort blir maxnedladdningsgränsen 5 Gb, för att komma upp i 20 Gb igen får du köpa 30 dagar för 299 kr.

Så i princip om du vet att du laddar ner mycket skulle det löna sig för dig att köpa flera stycken 99 kronors kontantmodempaket som innehåller en veckas användande med maxgräns 20 GB.

Se priser och villkor:
http://www.tre.se/Global/2011/Prislisto … 110221.pdf

3

Sv: 3 bredband kontant - mer att surfa för

skaffa ett nytt sim kort...
begränsningen på 20 GB / månad gäller ju per "kund"
nytt simkort=ny kund=20 GB...
funkar klockrent, jag har länge kört med 4 simkort / månad, och laddat en vecka på varje=80GB /månad.

4

Sv: 3 bredband kontant - mer att surfa för

Tack för svaren!

Det där med flera olika simkort verkar ju vettigt.

Men om jag nu skulle köpa en vecka till, på samma simkort som jag redan är aktiv på, då får jag alltså 5 GB till. Har jag förstått rätt då?

Har nämligen ca en vecka kvar på semestern och därefter kommer jag troligen inte använda modemet på ett tag och jag behöver nog inte mer än 5GB till i dagsläget.

5

Sv: 3 bredband kontant - mer att surfa för

andreass skrev:

Tack för svaren!

Det där med flera olika simkort verkar ju vettigt.

Men om jag nu skulle köpa en vecka till, på samma simkort som jag redan är aktiv på, då får jag alltså 5 GB till. Har jag förstått rätt då?

Har nämligen ca en vecka kvar på semestern och därefter kommer jag troligen inte använda modemet på ett tag och jag behöver nog inte mer än 5GB till i dagsläget.

Jag har lyckats surfa upp 29674GB på en veckosurf utan att fått sänkt hastighet...så innan du köper fler simkort, surfa på och se om du blir begränsad någon gång! Mina kompisar har också surfat "för mycket" utan att ha fått det begränsat!

Annars skulle du ju alltid kunna köpa ett modem inkl. en veckas surf för 99kr på tre.se eller i en expert butik. Så får du ett nyare och bättre modem dessutom!

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

6

Sv: 3 bredband kontant - mer att surfa för

Hmm... 29674GB på en vecka med mobilt bredband?? Det blir 3GB per minut. Låter orimligt.

7

Sv: 3 bredband kontant - mer att surfa för

Antar att han glömde ett komma. 29,674 GB ska det väl kanske vara.

8

Sv: 3 bredband kontant - mer att surfa för

Glömde ett komma, det ska självklart vara 296,74GB på en vecka!

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776