1 Senaste redigerad av jonasolof (2011-06-26 13:56:27)

Tråd: Medflyttning från VoIP fast nummer

Har adsl på landet och tre fasta linjer, varav bara en behövs, nämligen för larmets modem. Har dessutom alltid Medflyttning för vanliga telsamtal till min svenska gsm, kör med dual sim telefon LG gx200 som inom parentes kan rekommenderas, bättre än samsungs dual sim modeller.

Har diverse frågor kring kombinationen mobil telefon och VoIP. Hur funkar det med medflyttning? Vad kostar det till Telia gsm? Kan tyvärr inte köra VoIP i mobil eftersom täckningen ofta inte räcker till annat än för basal gsm.

En av linjerna används mkt lite men behövs ändå, så gott som bara inkommande samtal. Den funderar jag på att ersätta med hisselektroniks GSM-line som tar emot på gsm och skickar ut till analog linje i huset. Där kan jag använda ett prepaid tel kort, mkt billigare än abonnemang för fast linje.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

2

Sv: Medflyttning från VoIP fast nummer

Medfl kostar som vanligt samtal för samtal till nummret som det medflyttas till, dvs öppningsavgift och ev minutavgift enligt taxan på det abg som det medflyttas från.,