1

Tråd: Tres nät nere

3 till 6 % på mobila bredbandet samt endast nödsamtal på mobilen, inga omstarter hjälper verkar vara lite nätstörning.

Sitter på Tele2 backup.

2

Sv: Tres nät nere

Ringde till privat tre kundtjänst, det fösta man hör är "vårat är trasigt, sluta gnäll".

Vid fråga om den utlovade utbyggnaden av nätet för treG blev svaret, vi är färdiga med treG och bygger nu enbart 4G.
Era försöljare lovade utbyggnad till 6 mbit på dessa master, så det var bara skitsnack?
-vi lovar inga utbyggnader vid försäljning.

Kontentan är nog solklar....
F ö har tre sämre ljud än andra nät.

Så vad än tres säljare påstår så ignorera det !

Tur att man fimpat alla mobila bredband via tre....

3

Sv: Tres nät nere

G-Man skrev:

Ringde till privat tre kundtjänst, det fösta man hör är "vårat är trasigt, sluta gnäll".

Vid fråga om den utlovade utbyggnaden av nätet för treG blev svaret, vi är färdiga med treG och bygger nu enbart 4G.
Era försöljare lovade utbyggnad till 6 mbit på dessa master, så det var bara skitsnack?
-vi lovar inga utbyggnader vid försäljning.

Kontentan är nog solklar....
F ö har tre sämre ljud än andra nät.

Så vad än tres säljare påstår så ignorera det !

Tur att man fimpat alla mobila bredband via tre....



Verkar som om personalen på kundtjänst bara blir grinigare & grinigare...

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

4

Sv: Tres nät nere

Och jag kortare stubin mot teleoperatörer...
annulerar eller porterar när jag tröttnar...
#$&$@ uppsägningstiderna dom har, borde vara olagligt...

5

Sv: Tres nät nere

Det går ju inte att lita på någon, dom vill bara sälja sad

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

6

Sv: Tres nät nere

Samma här, bara säga upp och teckna med nån annan, ingen ide att vara med.

3 Månader uppsägningstid är drygt, speciellt när man hör "det kommer snart, snart , snart"
Var inne idag och tog upp saken i brommabutiken.

Sa att vi kan göra det enkelt , antingen kortar de ner uppsängninstiden till 30 dagar eller så cuttas abonnemanget om 2 veckor när mina 3 månader gått.
Jag tänker nämligen inte påbörja en ny uppsägningstid om 3 månader bara för att de inte kan ge något besked.

7

Sv: Tres nät nere

andy78 skrev:

Samma här, bara säga upp och teckna med nån annan, ingen ide att vara med.

3 Månader uppsägningstid är drygt, speciellt när man hör "det kommer snart, snart , snart"
Var inne idag och tog upp saken i brommabutiken.

Sa att vi kan göra det enkelt , antingen kortar de ner uppsängninstiden till 30 dagar eller så cuttas abonnemanget om 2 veckor när mina 3 månader gått.
Jag tänker nämligen inte påbörja en ny uppsägningstid om 3 månader bara för att de inte kan ge något besked.



Jag kommer att lämna 3 efter nyår, täckningen är så pass dålig och de har haft (flera) år på sig att göra något åt det.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

8

Sv: Tres nät nere

Jag har inget problem med täckningen, utan det jag får för pengarna jag betalar.

Jag kan få mer för samma pengar.

9

Sv: Tres nät nere

kjellorix skrev:
andy78 skrev:

Jag har inget problem med täckningen, utan det jag får för pengarna jag betalar.

Jag kan få mer för samma pengar.

har inga problem med något, tycker 10 meg ner och 4 meg upp är godkänt, när man inte har max abb, med downloadbegränsning.
Kan troligen inte få bättre för 199kr/mån, eller ? (flyttar till landet snart, men 3 har varit bäst där med)


Det är en utmärkt hastighet, jag hade varit nöjd med den.

Vart ligger landet, har du provat bredbandet där förut?