1

Tråd: Alternativt program för comviq Connect

Hej, Har ett comviq kontant paket med ett ZTE MF102 (vet inte specielt bra modem, ska byta till ett E1750)

Men jag undrar vilka alternativa anslutnings program det finns det det här modemet, samt till E1750 modemet.

Har sökt runt i forumet, samt googlat men inte hittat nått bra.

Tacksam för alla förslag

Mvh KG

2

Sv: Alternativt program för comviq Connect

Varför vill du byta?
Jag tycker att Comviq Connect eller Tele2 Connect fungerar utmärkt. I de fall jag kör med SIM-kort från andra operatörer lägger jag bara till en ny profil med rätt APN m.m.

3

Sv: Alternativt program för comviq Connect

svenix skrev:

Varför vill du byta?
Jag tycker att Comviq Connect eller Tele2 Connect fungerar utmärkt. I de fall jag kör med SIM-kort från andra operatörer lägger jag bara till en ny profil med rätt APN m.m.

För att nått har blivit galet, när jag ansluter så säger den att jag är uppkopplad, men den gröna lampan på modemet blinkar grönt, en konstant grönt sken som den ska. Jag kan inte koppla upp mig mot comviq.se för att fylla på/testa funktionen.

Så tänkte testa med andra, tele2 connect gör samma sak.

4

Sv: Alternativt program för comviq Connect

Låter som att det kanske blivit något fel med drivrutinerna för modemet. Prova att avinstallera Comviq Connect och avinstallera allt som har med modemet att göra i Enhetshanteraren. Boota sedan om och sätt in modemet och prova att installera från början igen.

Om du har möjlighet kan du också prova att installera modemet på en annan dator för att avgöra om problemet ligger i programvaran eller i din dator.

5

Sv: Alternativt program för comviq Connect

svenix skrev:

Låter som att det kanske blivit något fel med drivrutinerna för modemet. Prova att avinstallera Comviq Connect och avinstallera allt som har med modemet att göra i Enhetshanteraren. Boota sedan om och sätt in modemet och prova att installera från början igen.

Om du har möjlighet kan du också prova att installera modemet på en annan dator för att avgöra om problemet ligger i programvaran eller i din dator.

Done and Done, gjort båda och samma resultat även på min stationära dator. Samt efter ominstalering av drivrutiner och övrigt.

Har funkat fint förut, så vet inte vad som hänt. Modemet som kanske gett sig?

6

Sv: Alternativt program för comviq Connect

Det låter ju lite skumt att du inte kan få det att funka på någon av två datorer. Kanske det är något fel på modemet?

Du var ju ändå inne på att skaffa ett E1750 så gör det och prova med. Det kostar inte så mycket om man passar på att köpa när de säljer kontantkortspaket billigt. Har t.ex. hört att de sålt Telias kontantkortspaket för mobilt bredband med ett E1750 för 129:- på ICA.

Annars kan du köpa det på Halebop.se för 199:-. Låser upp E1750 gör du med hjälp av kodgeneratorn som finns här på mobilabredband.se.

7

Sv: Alternativt program för comviq Connect

Yes får bli så, beställt ett från halebop, tack för hjälpen ialla fall.

Mvh KG