1 Senaste redigerad av slappo (2011-05-29 10:47:36)

Tråd: Dovado 3GN router

Håller på att testa Dovado 3GN router med Tele2. Kör med Huwai E367 modem.
Funkar bra fast ansluten till stationära datorn via routern, men trådlöst via routern från bärbara datorn kopplar den ideligen ner internet. Har kvar kontakten med övriga nätverket, men "Sidan kan inte visas" vid surfning. Ibland kommer det tillbaka av sig själv efter en stund, men ofta måste man starta om routern eller återansluta nätverket. Någon som har en lösning på detta, annars returnerar jag eländet.
Modemet fungerar direkt i bärbara datorn.
Fw. vers. 5.0.0-t2

Se även "getost's" inlägg den 27/5!

2

Sv: Dovado 3GN router

Uppgradera till 5.0.1 och kolla dina power inställningar på WLAN (datorn).

3

Sv: Dovado 3GN router

Kan inte uppgradera. Förmodligen låst av Tele2. Får följande meddelande:

Incorrect firmware for 3GN, this is an operator branded Dovado router. Please contact your operator.

Har ändrat inställningar för trådlöst nätverkskort från "Hög energibespring" till Hög prestanda" om det var detta du menade med "power inställningar på WLAN (datorn) " ?

Fortsätter att testa

4

Sv: Dovado 3GN router

slappo skrev:

Har ändrat inställningar för trådlöst nätverkskort från "Hög energibespring" till Hög prestanda" om det var detta du menade med "power inställningar på WLAN (datorn) " ?

Kolla Steg 6, och boka av "Allow the computer to turn off this device to save power".

Kolla också om det ligger en uppdatering till din drivrutin.

är det en Intel WLAN krets?

5 Senaste redigerad av slappo (2011-05-29 19:33:58)

Sv: Dovado 3GN router

"Allow the computer to turn off this device to save power" var inte ibockad.

Jag hittade en ny drivrutin till mitt Atheros nätverkskort som jag just installerat, men "peppar,peppar" så har den inte kopplat ner ännu på ca 2,5 tim, vilket börjar närma sig rekord.
Tidigare ikväll ställde jag också in routern på att pinga ett par adresser varje minut som jag fått tips om.
Jag satte också modemet på en kabel och flyttade det ca en halv meter ffrån routern.
Kanske har det hjälpt ???
Jag har ett par dgr på mig att testa innan jag måste ta beslut om jag skall returnera hela abonnemangpaketet.
TACK för hjälpen, men jag tar gärna emot fler tips.