1

Tråd: Telenors kontantkort, maxtak?

Är det någon som vet om telenor har ett maxtak på sitt kontantkort? per dygn?, per vecka? per månad?

Hittar ingen uppgift alls om detta på detta forum eller på telenors hemsida?
Har i dag telias kontantkort med en begränsning på 0,5 per dygn och 2.0 per vecka.
Vill byta till telenor då det enligt uppgift på detta forum fungerar att komma åt UMR routern utifrån över nätet,  vilket det inte gör med telias kontantkort.

2 Senaste redigerad av Ilsken (2011-02-01 22:27:05)

Sv: Telenors kontantkort, maxtak?

Nej dom har inget tak. Om du vill ha billigt men inte nån större fart föreslår jag Telenors snikvariant för 69 kr/mån. Dygn behandlas här http://mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=2178 Men farten är klen. Annars är det väl 29 dygn 89 v och 289 tror jag mån.

Edit http://www.telenor.se/privat/mobilt-bre … l#T13266_4

Märk väl att deras modem Huawei E1550 endast klarar 3,6-0,3 finns bättre och billigare på marknaden. Låsa upp dom är enkelt.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

3

Sv: Telenors kontantkort, maxtak?

Verkar för bra för att vara sant med inget tak! Använder telias kontan kort i fjällstugan och mina grabbar har inga som helst problem med att komma upp i en förbrukning på 5-10 gb på en helg, har fått fylla på kontantkortet flera gånger på 4 dagar!
Men om telenors fungerar utan begränsning så verkar det bli suveränt billigt.
Angående nedladdningshastigheten så låser jag väl bara upp mitt 1750 modem från telia och laddar med telenors simkort så har jag väl en bra lösning!

Ett plus till som man verkar få är ju att då kan jag komma åt rautern hemifrån då tydligen telenors kontantkort tillåter detta enligt tråd ovan.

4

Sv: Telenors kontantkort, maxtak?

Lite och tänka på när du är lite offside hur har Telesnor täckning just där. Ett tips beställ ett gratis kontantkort till mobiltele och kolla runt lite före. Det kontantkortet kan du köra i mobila med max 9 kr/dygn. Till den vansinniga farten 1,0-0,1 duger gott till slösurf jag använder det på tåg tex.

Simkortet för mobila bredband tar dom snikarna 99 kr för.

Hurvida du kommer åt routern etc är jag helt fel kille för och fråga. Min kunskap och intresse för det är noll.  Men det finns andra lysande stjärnor här som säkert kommer till sak i sinomtid=)

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

5

Sv: Telenors kontantkort, maxtak?

Fungerar det att stoppa ett Telenor kontantkort för telefoni i ett 3G USB-modem och använda det för mobilt bredband?
Tanken är att skaffa ett kontantkort och sedan köpa till tjänsten mobil surf för 99kr/mån.
Man får väl då 3Mbit och utan tak? 69kr/mån får man väl 1Mbit utan tak? Tillkommer det andra kostnader på kontantkortet?

Är det något speciellt kontantkort som rekommenderas? de har väl olika versioner?
Finns det andra operatörer som kör på samma upplägg?

6

Sv: Telenors kontantkort, maxtak?

Om sim kortet är ett 3g usim så funkar det att data-surfa med dessa.

Sedan har vissa operatörer haft gränser på typ av surf tidigare när jag testade

7

Sv: Telenors kontantkort, maxtak?

Får man en publik IP-adress med kontantkortet? Eller kör telenor med NAT?
Jag behöver kunna testa lite web och ftp-servrar hos mig ibland. Samt fjärrstyra datorn.