1

Tråd: Huawei E270 + OS X = :-(

Använder mig av OS X klienten (2 filer som skall installeras) som Tre tillhandahåller för Huawei E270 och det funkar mycket sämre än med Tre's Windowsklient.

Uppkopplingen kan hänga sig om man öppnar för många anslutningar samtidigt (webbläsare eller torrent) och det är även omständigt att starta om (att vänta på att modemet kopplat ner sig för att kunna ansluta på nytt)

Dessutom gick det att köra med fler samtidiga anslutningar i Windows när man körde bittorrent, för OS X har jag testat med ända ner till 20 och ändå så hänger sig anslutningen efter en stund.

Några andra där ute som har samma problem, eller hittat lösning (nyare drivrutiner?) på samma problem?

2

Sv: Huawei E270 + OS X = :-(

Bara testa färre anslutningar igen smile

Testa typ 5-10.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3 Senaste redigerad av kuba (2008-04-29 11:48:31)

Sv: Huawei E270 + OS X = :-(

Nu verkar Tre ha uppdaterat drivrutiner för Huawei E270. Nya drivisar för OS X 10.5, men när jag installerat dem så får jag numera frågan om att fylla i lösenord (som ska vara tomt) när jag kopplar upp mig.

Är det så för er också? Det suger ju att det blir flera steg för att koppla upp sig.

Hoppas att dessa drivrutiner i alla fall fixar de plötsliga hängningarna/avbrotten som jag får när jag kör OSX, men inte i Windows XP.

Manualen för drivrutininstallationen har datum 2008-04-21 så det verkar som de fått upp dessa drivisar nyligen.

http://www.tre.se/templates/Sporg3_03.aspx?id=30716 (klicka på 10.5!)

4

Sv: Huawei E270 + OS X = :-(

Jopp här kan du läsa lite om de också.

http://mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=362

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: Huawei E270 + OS X = :-(

Verkar som uppkopplingen blivit snäppet stabilare iochmed denna uppgradering iaf. Modemet hänger sig mer sällan till skillnad från tidigare, vilket är helt klart värt besväret med uppkopplingsproceduren!

6

Sv: Huawei E270 + OS X = :-(

Tar genast tillbaks det där om stabilitet, har testkört en längre tid och det verkar vara samma "instabila" uppkoppling när man kör bittorrent tyvärr :-(

7

Sv: Huawei E270 + OS X = :-(

Hej Kuba, och alla andra. Jag kör Leopard och huawei e270 och det funkar klockrent förutom att det packar ihop var 10 minut när jag tankar m. transmission eller azureus. Har dock en gammal konfig som jag jobbade som fan för att få att lira och orkar bara inte mecka för mycket med det. Ska jag uppgradera eller...?

8

Sv: Huawei E270 + OS X = :-(

Jag fick intrycket av den senaste programvaran var rätt lätt att installera, try it out!

9

Sv: Huawei E270 + OS X = :-(

Tack, det var enkelt! men också utan effekt på mitt lilla problem smile Nåja det kommer väl en uppdat vad det lider som tar bort p2p problemet...

undrar vad som händer eftersom att jag måste rycka ut modemet borde det ju vara modemet som hänger sig? Kanske en firmware uppdatering?