1

Tråd: FTP via Tele2?

Hej
Har någon koll på om Tele2 stoppar FTP trafik? har en egen FTP server som jag brukar köra igång då jag är iväg och ibland behöver tanka ner något hemifrån. Men har inte fått det att funka på mitt Tele2 large mad

Har prövat lite andra portar än port 21 men de vill sig ändå inte.
/Martin

2

Sv: FTP via Tele2?

ftp använder fler portar än 21.
vilka beror på config/ftp deamon.

ftp har funkat ok för mig när jag körde sist.

3

Sv: FTP via Tele2?

Aldrig problemat för mig heller.
Du vill alltså nå en ftp via ditt mobila bredband, det klarar alla mobila bredband så vitt jag vet i Sverige, då ingen blockar port 21.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: FTP via Tele2?

Kanske var otydlig, har en ftp på min hemdator som sitter på ett tele2 abonnemang på denna dator har jag en ftp uppsatt som jag vill nå utifrån dvs jag vill sätta upp en egen ftp server och köra på mitt mobilabredband. inte ansluta till ftp via mitt bredband det fungerar säkert fint.

/Martin

5

Sv: FTP via Tele2?

Sigun skrev:

Kanske var otydlig, har en ftp på min hemdator som sitter på ett tele2 abonnemang på denna dator har jag en ftp uppsatt som jag vill nå utifrån dvs jag vill sätta upp en egen ftp server och köra på mitt mobilabredband. inte ansluta till ftp via mitt bredband det fungerar säkert fint.

/Martin

Jag har själv en FTP-server, dock har jag fast ip från min operatör, fungerar fint.

Kolla upp IP:n.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

6 Senaste redigerad av Sigun (2011-04-02 20:50:20)

Sv: FTP via Tele2?

och din operatör är tele2 mobilt bredband? troligen inte eftersom du har fast IP och vad jag vet så går det inte att få det med mobiltbredband idag.

7

Sv: FTP via Tele2?

Sigun skrev:

och din operatör är tele2 mobilt bredband? troligen inte eftersom du har fast IP och vad jag vet så går det inte att få det med mobiltbredband idag.

Min operatör är Bahnhof.

Vad jag vet så spärrar inte Tele2 FTP, kopplade upp mig mot ett Tele2 Large idag, genom en Dovado & laddade hem några bilder till mobilen - fungerade fint.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.