1

Tråd: Är det möligt att komplettera separat trådös router till D-35?

Har en D-35 gateway som börjat strula. Den tappar wifi-anslutning titt som tätt. Trodde först det var dhcp som lagt av men den strular även med denna avaktiverad. Ethernet-portarna fungerar inte heller.

Har nu provat att ansluta D-35:an via usb och då fungerar den felfritt så undrar om någon vänlig själ har något tips om en vettig trådlös router som fungerar att sammankoppla med D-35:an via usb?

Tack på förhand

2

Sv: Är det möligt att komplettera separat trådös router till D-35?

Via usb vet jag inte, men kör du ut via lan porten kan du välja valfri wifi router och köra som slav. Stäng av dhcp'n i extra routern så de inte bråkar med adressutdelningen. Annars skaffa en accesspoint som inte har dhcp. Bara ta de som är billigast.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Är det möligt att komplettera separat trådös router till D-35?

Tack för ditt svar, men min d-35 tappar anslutningen med såväl wifi som lan-portarna. Verkar endast fungera stabilt när jag kopplar om till usb-läge och kör den som endast modem.

4

Sv: Är det möligt att komplettera separat trådös router till D-35?

Jag har aldrig testat men fungerar det att använda DIR-655:ans USB-port till D35:an?
Det fungerar ju med 3G-stick dvs.

5

Sv: Är det möligt att komplettera separat trådös router till D-35?

Har du prövat reset på routern? Någon anmälde liknande problem efter uppgraderíng och fick så småningom en router i utbyte trots att garantin gått ut. Se forumet.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

6

Sv: Är det möligt att komplettera separat trådös router till D-35?

Jo, reset är gjord vilket gör att den fungerar en liten stund, men sedan tappar den både wifi och lan-anslutning. Läste någonstans att Dovado 3GN router stöder cdma men frågan är ju om den stöder just Axesstel MV400-serie, dvs. Net1's D-35:a.

7 Senaste redigerad av jonasolof (2011-03-31 07:31:40)

Sv: Är det möligt att komplettera separat trådös router till D-35?

har mycket svårt att tro att Dovadon stödjer D35. Du behöver ju installera programvara i datorn för att köra D35 över USB.

Har du kontaktat net1 support? Har du jämfört dina problem med de som rapporterats av andra på forumet?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

8

Sv: Är det möligt att komplettera separat trådös router till D-35?

Dovado'n stödjer D-50 men som sagt inte D-35 via usb tyvärr.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!