1

Tråd: Telia Huawei e220 problem.

Jag har ett mobilt bredband från telia som jag inte använt på ett tag men som fortfarande betalas. Problemet nu är att trots att jag laddat ner den senaste programvaran till modemet så vill det inte funka.

Modemet kopplas in och installerar alla drivrutiner och allt är kul och roligt. Senare loggar jag in på telia connect och skriver in mitt lösen och ansluter.

När den börjar ansluta står det "Det gick inte att ansluta till fjärråtkomstservern eftersom den inte gick att hitta modemet"

Vad är problemet och vad kan jag göra?

Oerhört tacksam för svar!

mvh
William

2

Sv: Telia Huawei e220 problem.

Lyser modemet med fastljus eller blinkar det?

Syns modemet i enhetshanteraren?

3

Sv: Telia Huawei e220 problem.

Modemet blinkar.
Ja det gör den.

4

Sv: Telia Huawei e220 problem.

Två el tre blink?

Om man juxar med huawei modem så kan dom hamna i något läge, lika så windows drivrutiner, då brukar komplett avinstallation av modem och dialer och sedan om start minst två gånger, sedan installera midemet på EN USB PORT med huvudkabeln.

Modemet e220 måste köras via två usb portar som inte delar samma ström driver.

5

Sv: Telia Huawei e220 problem.

Som inte delar samma ström driver?

6

Sv: Telia Huawei e220 problem.

Portarna ska inte få ström från samma källa, då kan det bli otillräckligt med ström och modemet kan krångla

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

7

Sv: Telia Huawei e220 problem.

Ta bort modemet med windows borttagningsfunktion.
Starta om datorn. Sätt i modemet i ett annat usb 2-uttag.
Har Du ingen eller bara en kort förlängningskabel så bör det
gå bra att använda ett enkelt usb-uttag.

8

Sv: Telia Huawei e220 problem.

WFrej skrev:

Som inte delar samma ström driver?

I vissa bärbara med tex tre usb portar delar två samma strömkälla, då måste y kabeln som måste användas med e220 kopplas på dom två portar som är längstifrån varandra och usb hårddiskar osv får ej användas samtidigt.

Förbrukningen kan ses i enhetshanteraren i windows om man vill identifiera förbrukning och länkade portar.

Även ström sparfunktionen måste vara av annars kan drivrutinerna paja och ominstallation göras.