1

Tråd: Finns fortfarande ingen chans

att få till mobiltbredband + kontantkort och fast ip

Eller iallafall på något vis kunna peka om så jag kan använda mig av tex. dyndns emot denna?

alltså
dator med dovado + dongel med mobilt bredband.

sitta hemma och komma åt den datorn via fjärrskrivbord och dyndns ompekning!

Tips Förslag
finns anledningar till att det är kontantkort ( försöker hitta på en produkt att sälja big_smile )
alla tips är bra tips!

2

Sv: Finns fortfarande ingen chans

Vilken operatör använder du?

3

Sv: Finns fortfarande ingen chans

kan vara vilken operatör som helst.. köper kontantkorts abbonenang med vilken som bara det fungerar...

4

Sv: Finns fortfarande ingen chans

kavvis skrev:

sitta hemma och komma åt den datorn via fjärrskrivbord och dyndns ompekning!

Har du provat TeamViewer då? Den funkar bakom NAT utan behov för port forwarding och öppna APN. http://www.teamviewer.com

5

Sv: Finns fortfarande ingen chans

kavvis skrev:

att få till mobiltbredband + kontantkort och fast ip

Eller iallafall på något vis kunna peka om så jag kan använda mig av tex. dyndns emot denna?

alltså
dator med dovado + dongel med mobilt bredband.

sitta hemma och komma åt den datorn via fjärrskrivbord och dyndns ompekning!

Tips Förslag
finns anledningar till att det är kontantkort ( försöker hitta på en produkt att sälja big_smile )
alla tips är bra tips!

HEj!

Jag har haft TRE i ett antal struliga år, pga kass hastighet mm. Jag har då haft en server hemma som jag kört ARD för att komma åt, ftp osv.. bara att öppna portar. Nackdelen med TRE är att vill du komma åt servern kan du inte det från ett TRE abb. De spärrar sån trafik.
Annars funkade det med TRE kontant och vanligt 3G abb. för mig iaf.

/Bob

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

6

Sv: Finns fortfarande ingen chans

Ja, denna diskussion har vi skapat en seperat tråd för bara för att det är så hos TRE.

En quick-and-dirty lösning för att kringgå problemet är att använda VPN på klient datorn så att den får ett IP address från någon annan leverantör. Då kommer TRE inte veta att den klienten sitter på samma nät.

Enda vettiga anledning (som jag kan tänka mig) att dem gör så är för att minimera flöd av virus (som tar upp all bandbred i luften) och annat skadligt.

7

Sv: Finns fortfarande ingen chans

Och du har skapat en port forwarding till din maskin  i routern?