1

Tråd: Cappad..

Jaha.. Just nu är jag mest irriterad på mig själv för att jag glömde bort datumet som var gränsen då man kunde säga upp sitt abb. Hade för mig det var månaden ut och ville avvakta för att försöka få reda på hur deras HSDPA abb kommer bli.

Men nu sitter man här, tydligen har de cappat mig nu för det vägrar röra sig i mer än 32.0Kbps.

UNDERBART!

Jag kan omöjligt förbrukat mer än 5 gig på 3 dagar. Gränsen skulle väl sättas in den 23:e??

Mailat support, men gissa vad, inget svar än..

Jaja, ville bara skriva av mig smile

2

Sv: Cappad..

Frågan är om gränsen sätts ingång 23'e eller om den bara startar då och rullar bak 30 dagar.

Välkommen till den cappade tele2 klubben, fast jag är inte med i den wink

EDIT:

Btw kan du inte logga in på "mina sidor" och se vad du använt?
Går att göra hos Tre alla fall och de borde finnas liknande hos tele2 tycker man.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3 Senaste redigerad av Alexander (2008-02-28 17:02:03)

Sv: Cappad..

zigge skrev:

Jaha.. Just nu är jag mest irriterad på mig själv för att jag glömde bort datumet som var gränsen då man kunde säga upp sitt abb. Hade för mig det var månaden ut och ville avvakta för att försöka få reda på hur deras HSDPA abb kommer bli.

Men nu sitter man här, tydligen har de cappat mig nu för det vägrar röra sig i mer än 32.0Kbps.

UNDERBART!

Ja visst har vi varnat dig!
Varför drog du dig inte ur snabbt när du hade chansen?
Tele2 har ju aldrig haft pålitlig turbohastighet över tid.

Som jag skrivit har det som mest funkat 10 dagar, och då gick det mycket bra.
Men när det sedan var >10 dagar blajhastighet så fattade I alla fall jag åt vilket håll det skulle gå. Inga av de datum Tele2 tidigare sagt att turbo 3G skulle funka har ju hållits heller.
Med andra ord tar det tid att bygga ut.

Att nätet går bra under en kort tid tror jag beror på att de testar nätet (och vad det tål).
Räkna inte med att det funkar så bra sedan inte.

3 har ju haft bättre rykte och mer utbyggnad sedan länge, och de har ju vunnit tester.
Deras 3.6 mbps nät finns ju redan ordentligt utbyggt (=> mycket pålitligare).

Jag passade som sagt på att säga upp ganska snabbt då jag inte ville sitta kvar i skiten frivilligt.
Jag lider med dig för att du missat datumet. sad

Fortsätt gärna att rapportera om hur det går framöver om du ändå sitter kvar i Tele2 träsket.
Det kan ju i alla fall avskräcka andra från att hamna där också. neutral

4

Sv: Cappad..

Blev cappad häromdagen och har 1gb gränsen, dock är den jävligt låg tycker jag men jag bor illa till och får i stort sett bara in telia och tele2. Dock efter cap går det så segt man knappt kan surfa in på aftonbladet tom, jag tycker det är dåligt av tele2 och inte ha cap på 5gb för alla iaf.

5

Sv: Cappad..

Det är bara att skaffa sig ett extra abbonemang och använda Tele2'n i en extra mobil som surfnalle. 1GB på en telefon räcker hur långt som helst!

6

Sv: Cappad..

Javisst, allt beror på hur mycket både tummen och ögonen klarar sig efter 1GB av nedladdad innehåll!

LOL!  :-D