1

Tråd: Globesurfer III

Hallå!

Finns det någon erfarenhet här av hur pass stabil en sådan här router är? Kan man ha den ståendes i stugan i månader utan att man behöver dit och starta om den, eller krävs det lite handpåläggning då och då för att det ska fungera (kan den koppla upp igen om den förlorar kontakten med nätet)?

Finns det någon annan router med liknande egenskaper som anses vara mer stabil?


/Iceman

2

Sv: Globesurfer III

Det är samma som allt annat du köper i budgetsegmentet, det fungerar men kräver lite handpåläggning då och då.

Min dovado tappar nätet ibland, men då kopplar den upp sig igen.


Man får mycket för pengarna.

3

Sv: Globesurfer III

Ja, Dovado 4GR känner jag till då jag har installerat den på ett annat ställe. Dock behöver den inte stå och ticka dygnet runt dä,r så stabiliteten har jag inte så bra koll på. I detta fall är den ointressant då den saknar telefonanslutning.

Kanske man skulle våga sig på en VoloLink denna gång (den anses väl inte var i "budgetsegmentet"?)...

/Iceman

4

Sv: Globesurfer III

Vet inte riktigt vad du vill utföra så det  är svårt att göra en bedömmning.

Frågan är vad som skulle göra vololink så mycket bättre?
Klart den har så att man sätter simkortet direkt i och det är rätt smidigt.

5

Sv: Globesurfer III

GlobeSurfer III är en produkt som har bra pris och som kan mycket men den är inte lika stabil som Vololink eller Dovado ihop med ett vettigt USB-modem.

6

Sv: Globesurfer III

Vad är det som gör att den inte är "lika stabil" somdovado?

7

Sv: Globesurfer III

Ibland tappar den signalen helt och får tillbaka den efter ett tag, hänger sig då och då, min iaf. Förutom det så är det en jättebra router.

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

8

Sv: Globesurfer III

Det gör dovado med, eller så beror det på operatören / modemet vilken av dem är omöjligt att säga.

9

Sv: Globesurfer III

jag gissar modemen strular,
för umr är stenstabil,
därimot kan modemet hänga sig ibland och då hjälper bara att dra strömmen, tex med timer 1g vecka brukar räcka.