1

Tråd: Data på tele abb 1000MB fär 39kr och 52MB för 787kr

Fick en trevlig räkning för mobilen här om dagen, har valt till 1GB paket för att kunna surfa lite osv. Men jag hade tydligen passerat 1024MB med 52MB så räkningen blev totalt 826kr för data trafiken istället för 39kr. Skönt att operatörer ens kan försöka få detta dessa kostnader att se normalt ut. Orimligt att man skall betala 787kr för 52MB när man får 1024MB för 39kr.

Det hela handlar om att de tar 15kr/MB efter man använt upp 1GB, vilket är olustigt. De skiljer sig vilt mellan abbonnemangen, jag hade uppfattningen av att de skulle bli segt 64kbit/s och inte kosta en krona mer, men se vad man lär sig.

Dealat lite nu med dem och har fått OK att de kommer korrigera fakturan om jag lägger om min dataplan till 69kr/mån och att de låser hastigheten efter 1GB, jaja bättre de en att betala 800kr för 50MB.

Alltid bra att hålla koll på sina avtal wink

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

2

Sv: Data på tele abb 1000MB fär 39kr och 52MB för 787kr

Jag har också det där gamla paketet, och frågade hur ska jag holla koll på min förbrukning om jag byter telefon, man borde kunna logga in på nätet tex.

Fick till svar att man inte kunde det, det enda sättet var i telefonen.
Min fråga var,
ja hur vet ni hur mycket ni ska ta betalt?
Sanslöst att pts tilllåter dem att ha det så.

De har så på 39kr paketet enbart för att det är billigt och för att de inte vill att folks ska ha det, utan byta till det nyare.

3

Sv: Data på tele abb 1000MB fär 39kr och 52MB för 787kr

tre har samma sak på lilla oaketet tidigare.


det är fint fint med 15kr/mb med idiot telefoner som htc-android där det inte går att stänga av 3g data... utan extra appar som inte garanterat funkar 100%.
blir surt om man är utanför .se

tacka vetjag nokian symbian, full koll på datatrafiken i den...

4

Sv: Data på tele abb 1000MB fär 39kr och 52MB för 787kr

Jo trevligt med internationell datatrafik också, var i Berlin en vända och fick rätt snabbt SMS att jag nått 650kr gränsen i utlands trafik på mitt Telia abb.
Måste ha legat ett mail med bild i utkorgen som försökte skicka men den fick försöka ett par ggr för att hinna skicka flera mb.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: Data på tele abb 1000MB fär 39kr och 52MB för 787kr

Och idag kom de mde ett nytt smart abonnemang där data ingår då då får man 1 gig efter 1 gig begränsas hastigheten till 64k

Det går dock att lägga till ett större paket för 99 kr

Jag har gamla smart man kanske skule byta...

6

Sv: Data på tele abb 1000MB fär 39kr och 52MB för 787kr

Det nya abonnemanget smart där men får ringa utan minutavgift hade varigt bra om man inte hade haft bindningstid kvart på det gamla kompis abonnemanget

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|