1

Tråd: Vilken befrielse!

Hej!

Igår fick jag äntligen möjlighet att koppla in ett adsl modem i mitt hem. Efter mycket tjafsande med kabelleverantörer, kommun osv..osv.. i flera år..
Herregud! som barn på nytt, hade glömt hur det kändes med adsl och jämför man med det sk. mobilabredband jag varit tvingad ha i 3-4år är det en obeskrivlig förbättring.
Ni anar inte vilken outsinlig lycka det var att ringa TRE och säga upp abbonnemanget på det sk. mobilabredbandet...
I vår när jag blivit friskare skall jag anordna 3Gmodems slungning i trädgården, 1:a pris är värt en back öl... lol
Anyway, UMR:en och riktantennen kommer nu väl till pass för att skicka vidare adsl till stall och övriga ytor, perfekt!
(Ja jag vet att det inte är någon höjdare med adsl men jämfört med det jag haft innan är det sådan skillnad att det är svårt att beskriva, nu kan jag använda internet till något vettigt... ingen väntan.. inget buffrande... ingen radioskugga... osv... osv.. i all oändlighet.
PS.. kommer smyga runt här på forumet så fort jag orkar iaf.!!!

Hälsningar
DsL/Bob cool

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

2

Sv: Vilken befrielse!

Hur skall detta gå tongue Inte kan du modda ADSL modemet.

Men lyckan från att gå från 1000ms till 10ms är stor smile
Plötsligt kunde "alla" surfa samtidigt.

Du kanske kan modda in en fläkt eller nått, bara för att.
http://www.instructables.com/image/FMSWIOTFJNEM12Q/adsl-modem-cooling-fan-mod.jpg

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Vilken befrielse!

Andreas skrev:

Hur skall detta gå tongue Inte kan du modda ADSL modemet.

Men lyckan från att gå från 1000ms till 10ms är stor smile
Plötsligt kunde "alla" surfa samtidigt.

Du kanske kan modda in en fläkt eller nått, bara för att.
http://www.instructables.com/image/FMSW … an-mod.jpg

Hahaha!! snyggt!! Jo, jag letar redan efter rootpassword till modemet... det finns ju det nämligen, då kanske man kan göra lite roliga grejor.. lol (Ja det står att man är admin men det finns en nivå till... hehe..)
Och hittar jag nåt kul skall jag dela med mig!! Såklart!
Och herregud vilken befrielse det är när jag kan surfa o göra allt jag vill fast! mina tonårsdöttrar käkar bandbredd...

/BroadBoB

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

4

Sv: Vilken befrielse!

pillade med amerikanska modem, och vissa operatörer la bandbredds begränsningen i modemet, så efter lite pill fick man full hastighet smile
ap kul.
tyvärr är det inte så längre... sad

fördelen med dsl är väll att man får full-internet, inte något halvdant-filtrerat-efter-operatörens-vinst-tycke-för-dagen.

5

Sv: Vilken befrielse!

Jag hadde samma känsla när jag sa upp mitt ADSL smile

6

Sv: Vilken befrielse!

obinett skrev:
Andreas skrev:

Hur skall detta gå tongue Inte kan du modda ADSL modemet.

Men lyckan från att gå från 1000ms till 10ms är stor smile
Plötsligt kunde "alla" surfa samtidigt.

Du kanske kan modda in en fläkt eller nått, bara för att.
http://www.instructables.com/image/FMSW … an-mod.jpg

Hahaha!! snyggt!! Jo, jag letar redan efter rootpassword till modemet... det finns ju det nämligen, då kanske man kan göra lite roliga grejor.. lol (Ja det står att man är admin men det finns en nivå till... hehe..)
Och hittar jag nåt kul skall jag dela med mig!! Såklart!
Och herregud vilken befrielse det är när jag kan surfa o göra allt jag vill fast! mina tonårsdöttrar käkar bandbredd...

/BroadBoB

Haha otroligt! Jag har samma hastighet fast det regnar är skitdåligt väder ute och blåser som attan, så var det minsann inte med 3G inte!
Befrielse.... ! lol

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

7

Sv: Vilken befrielse!

vad är det för modell på zoommodemet?

8 Senaste redigerad av A-Man (2011-02-05 11:53:17)

Sv: Vilken befrielse!

Du har säkert redan provat.
Men har du provat?
användarnamn admin
password zoomadsl


Vart tar du ström till fläkten?

9

Sv: Vilken befrielse!

andy78 skrev:

Du har säkert redan provat.
Men har du provat?
användarnamn admin
password zoomadsl


Vart tar du ström till fläkten?

Bilden jag postade har inget med tråden att göra ;-) bara hittade ett moddat adsl modem :-p

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

10

Sv: Vilken befrielse!

obinett skrev:
obinett skrev:
Andreas skrev:

Hur skall detta gå tongue Inte kan du modda ADSL modemet.

Men lyckan från att gå från 1000ms till 10ms är stor smile
Plötsligt kunde "alla" surfa samtidigt.

Du kanske kan modda in en fläkt eller nått, bara för att.
http://www.instructables.com/image/FMSW … an-mod.jpg

Hahaha!! snyggt!! Jo, jag letar redan efter rootpassword till modemet... det finns ju det nämligen, då kanske man kan göra lite roliga grejor.. lol (Ja det står att man är admin men det finns en nivå till... hehe..)
Och hittar jag nåt kul skall jag dela med mig!! Såklart!
Och herregud vilken befrielse det är när jag kan surfa o göra allt jag vill fast! mina tonårsdöttrar käkar bandbredd...

/BroadBoB

Haha otroligt! Jag har samma hastighet fast det regnar är skitdåligt väder ute och blåser som attan, så var det minsann inte med 3G inte!
Befrielse.... ! lol

Haha... nu har jag hittat det! Om man sparar inställningarna i modemet till en fil finns alla användare där! Administrator, guest och! tech!!! som är för support. Där finns ett passwd. som är en MD5 hash ... men man kan ju ta och byta ut passwordet mot en hash man kan :-D Skall testa vid tillfälle!! Då har man förmodligen fler inställningar man kan göra i routern...... spännande...... lol

/Bob

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh