1

Tråd: Skumt problem med DNS

Hej, har fått ett DNS-problem, kan pinga och köra tracert, är ansluten och lysdioden på modemet lyser turkost, fast kommer inte åt några sidor med namn, dock kommer jag åt sidor genom att ange IP-adressen.
Har fungerat fint på min dator tidigare men slutade plötsligt, modem m.m. fungerar som det ska på en annan dator jag testat.
installerat om modemet, skapat nya fjärranslutningar och angivit DNS-server själv.
Någon som har en idé på vad som kan vara fel eller vad jag bör testa nu?

/Frisk

2

Sv: Skumt problem med DNS

du har angivit DNS själv... Det ska du inte göra, det ska stå på auto, den tilldelas av operatören själv.. ta bort den och testa igen.. annars måste du som du skriver ange ipadressen till platsen du ska till..
gå in på din fjärranslutning, och tcpIp och välj automatiskt erhålla Ipadress/DNS, gör även detta under avancerat, DNS, där ska alla tal bort och stå på automatik.. då borde det fungera...

mer info: http://sv.wikipedia.org/wiki/DNS

3

Sv: Skumt problem med DNS

Anledningen till att jag valde andra DNS-servrar än den man automatiskt blir tilldelad var just för att det inte fungerade som det var, testat lite fram och tillbaka med både dynamisk och manuell tilldelning utan någotdera fungerat.
Valde dock dynamisk nu igen, och då verkar det fungera.