1

Tråd: Problem med D35

Hej
Har problem med mitt modem d35 signallampan lyser men inte connect lampan.
1xEV-DO lyser men för övrigt stendött.
Har försökt att uppdatera med ny programvara men lyckas inte öppna filerna då de är i bin format? finns det någon som kan berätta hur man gör.

2 Senaste redigerad av keja01 (2011-01-09 19:53:31)

Sv: Problem med D35

För uppdatering med bin-fil: Anslut dator till D35 med lan-kabel. Skriv 192.168.0.1 i adressfältet i en web-läsare. Välj system settings. Klicka på bläddra-knappen under router-upgrade. Välj bin-filen och klicka därefter på upgrade. Det finns två varianter av D35, med eller utan N-klistermärket på undersidan. Bin-filen finns i två varianter, en för vardera sorts D35. Väljer man fel kan D35 förstöras i värsta fall.

Det kom en ny förbättrad version av styrprogram till D35 nu helt nyligen. Den förra äldre versionen är från 2008.

3 Senaste redigerad av keja01 (2011-01-09 20:12:06)

Sv: Problem med D35

Att connect-lampan inte lyser trots att signal-lampan är grön, har jag aldrig råkat ut för. Det har i så fall räckt med omstart. Stänga av D35 med strömbrytaren och sätta på den igen. Du kan prova reset till fabriksinställningarna också. Din D35 kanske är helt sönder eller abbonemanget har hakat upp sig. Kolla med kundtjänsten via telefon.

4

Sv: Problem med D35

PD skrev:

Hej
Har problem med mitt modem d35 signallampan lyser men inte connect lampan.
1xEV-DO lyser men för övrigt stendött.

Lyser den till en kort stund vid uppstart? I så fall är det förmodligen en abonnemangsfråga. De kan av misstag ha deaktiverat ditt abonnemeng, eller ej återakiverat korrekt efter en sen betalning? Ring och kolla först istället för att mecka med modemet!

/Marcus

5

Sv: Problem med D35

Problemet löst, Tror Jag.
Kontaktade Net1 och de skickar ett nytt modem.
Men Men pratade med en bekant inom samma område hans modem hade börjat krångla så det kanske är något annat fel?
Ang uppgraderinsfilen skall man enligt Net1 packa upp bin filen med WinZip och sedan installera ett program är det någon som lyckats med detta?
Notera att både mitt och min bekants modem började "surra" innan de lade av båda hade precis varat lite över två år.
Tack för all hjälp.