1

Tråd: Huawei B970

Jag har haft TRE som mobil bredbandsoperatör, men på grund av dålig täckning där jag bor, försöker jag nu testa olika operatörers täcknig och se vilken som passar mig bäst.
Går det att låsa upp routern/modemet Huawei B970 och ladda in ny programvara så att vilken operatörs SIM-kort som helst fungerar?

2

Sv: Huawei B970

Har inte superkoll på B970, men har du usb interface på den så kan du ju testa våran kod generator.
http://www.mobilabredband.se/story/152/ … upplasning

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Huawei B970

Tyvärr så funkar det inte. Jag får felmeddelande: "open port failed".
Har du något tips?

4

Sv: Huawei B970

Dc-unlock funkar men kostar.
http://www.dc-unlocker.com/forum/showthread.php?t=385

Ett alternativ som kanske funkar, beroende på vilken version av dc-unlock som behövs.
http://www.mobilabredband.se/forum/view … ?pid=17197

5

Sv: Huawei B970

DC-unlock funkar tyvärr inte, har provat två versioner. Jag har troligen fel på modemet.

6

Sv: Huawei B970

Du får inte ha dashboard mjuvkara igång samtidigt, då låser den portarna "open port failed".

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

7

Sv: Huawei B970

Förlåt en okunnig, men vad är dashboard mjukvara för något?

8

Sv: Huawei B970

Programmer som ringer upp, "dialern"

9

Sv: Huawei B970

Andreas skrev:

Du får inte ha dashboard mjuvkara igång samtidigt, då låser den portarna "open port failed".

jag får detta om dialern är igång eller inte körs, men pricis vid uppstarten av dialern så blir det en lucka där det går att låsa upp dongeln.

tex har jag en e220 som inte går att låsaupp pga att det inte går att komma åt porten, men alla dom andra e220 har funkat...

10

Sv: Huawei B970

Med Telias E960 trodde jag att den var låst för profilen ändras inte men man kan ändra APN mm så det funkar med andra operatörer men även utomlands.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

11

Sv: Huawei B970

Nu har jag lyckats få låst upp modemet, men något är fortfarande fel för jag kommer inte ut på internet.
Jag kan logga in på routern, SIM-kortet identifieras, och modemet ansluts. Routern indikerar nätverk, bra signalstyrka samt fast blått sken dvs antingen WCDMA- eller HSPA-tjänst. Så långt allt riktigt, men får inte kontakt med någon server,
Finns någon som har tips?

12

Sv: Huawei B970

Nu har jag lyckats lösa problemet. Det var den i routern "inbyggda" brandväggen som stoppade all trafik.
Finns det någon som vet hur man får tillbaka en fungerande brandvägg?

13

Sv: Huawei B970

reseta den?

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

14

Sv: Huawei B970

Antagligen en dum fråga, men ändå. Modemet är just upplåst och vad händer då med upplåsningen när jag resettar?

15

Sv: Huawei B970

Det ska inte hända någonting, rätta mig om jag har fel.

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

16

Sv: Huawei B970

Nu har jag tgjort reset och det fungerar. Jag har brandväggen inkopplad och jag kommer ut på internet. Tack för all hjälp.