1

Tråd: Dcs-2121

Hej!
Jag har köpt en DCS-2121, finns det någon som kan tipsa om en svensk manual?

Eller om någon kan förklara hur man  spelar in till SD-kort med inställning att kameran går på då det blir någon rörelse.

Behöver jag ha någon dator igång då jag sparar på SD-kortet, kameran har ju både CPU och webserver?

Mvh
Bullen

Tele2 E1750, DCS-2121

2 Senaste redigerad av [Mr.T] (2010-12-25 17:57:48)

Sv: Dcs-2121

Rörelse Detektering

Fliken setup, menyn motion detection, kryssa i enable video motion, välj vilket område du vill aktivera rörelse detektion i och ställ in vad du vill ha för % på känsligheten.


Inspelning på SD

Fliken setup, menyn recording, kryssa i enable recording och välj record to: sd card klicka på status och se om det funkar, recording method kryssa i event based och motion detection triggered recording.


Lycka till!

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

3 Senaste redigerad av bullen (2010-12-25 21:07:41)

Sv: Dcs-2121

Tack Mr.T!
Jag har gjort inställningarna och ska testa mera i morgon.
Hur länge är kameran igång efter sista rörelsen, går det att ställa in någon tid?

Är det någon som kan tipsa om in intallation i en sommarstuga. vad jag behöver och om jag måste gå via en server för att kunna se live?
Har hört att man kan registrera sig på D-link och få tillgång till en server.

Tacksam för hjälp
Bullen

Tele2 E1750, DCS-2121

4

Sv: Dcs-2121

under recording method har du Prerecord och Postrecord, där kan du ställa in hur lång tid innan och efter den ska spela in dock max 15 sekunder

Fliken setup, menyn dynamic dns, klicka på Sign up for D-Link's Free DDNS service at www.DLinkDDNS.com. så kan du registrera en personlig adress, skriv sedan in dina uppgifter i fältet dynamic dns settings

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044