1

Tråd: Hjälp, kabel hjälp

Hej!

Jag har precis köpt en ny data från komplett som är på beställning , och denna data jag brukar använda har trådlöst grejsemojs, och den data som är på beställning har jag hört att den inte har det . Och jag bor 3 våningar under routern , jag skulle behöva hjälp med en kabel som skulle kunna kommer ner till mig, för att jag köpte en gamer data som skulle behöva snabb internet. Och jag undrar om man kan ringa någon som kan fixa det elller om man ska ringa någon som från telenor som ska fixa det är lite snurrigt just nu.

Vad är det bästa tipset ni kan ge mig , och vem eller om jag ens ska ringa någon som kan fixa det , jag menar ska man ringa elektriker eller något liknande som kan fixa?

Hjälp , snälla snabbt .

2

Sv: Hjälp, kabel hjälp

Det är en stationär dator då alltså. Du kan köpa en lång standard nätverks-sladd och koppla mellan routern och datorn. En sådan sladd kan vara upp till 100 meter. Alternativt köpa ett trådlöst nätverkskort till den stationära datorn så blir det likadant som för din bärbara dator placerad på samma plats. Alternativt ett par dosor som heter homeplugg som sätts i vägguttaget. En dosa för routern och en för den stationära datorn.

3

Sv: Hjälp, kabel hjälp

Tack ,jag skule vilja göra det dära homeplugg , vem ska man ringa för att fixa eller måste man fixa det själv (Jätte lång väg och klurigt hela vägen längst upp)

4

Sv: Hjälp, kabel hjälp

du kan handla homeplug på dom flesta ställen som säljer dessa/data.
"är bara att koppla in".

men ett USB wifi kort är ännu enklare annars, troligen billigare.
dom 'stödjer 300mbit' dom nyare.