26

Sv: Vilket billigt modem ska jag skaffa till mitt Tele2 abb?

Ilsken skrev:

Du har klart rätt i att jag inte räknade in en extra vecka. Dvs 198-89+29 för Comviqsdag om vi ska ha det exakta. Det ger 138 kr kvar på mitt förslag.

Kvarstår gör trafikfrågan och den är vi överrens om som jag ser det?

Vad div operatörer skriver på sina sidor ska man ta med många nypor salt. Allt handlar om sälja och i vissa fall ren okunskap. Tag denna tråd som ex. http://mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=2178 den har många fina motsägelser och difusa faktan.

Jo...

Men då jag egentligen bara var ute efter SIM-kort och trafik så kan man säga att jag fick köpa modemet billigt ändå...

SIM-kort - 99 kr.

1 vecka fri surf - 89 kr, fick 1 vecka gratis i form av värdebevis.

1 m USB-sladd, ca 69 kr.

Jag tycker att modemet blev billigt, även om jag inte använder det, ev skulle någon med E220 kunna byta till ett smidigare modem.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

27

Sv: Vilket billigt modem ska jag skaffa till mitt Tele2 abb?

Nyfiket varför köpte du inte bara ett simkort?

Det skulle va intressant och se hur många % som ens använder usb-sladden? Jag personligen slänger dom. Känns som nåt helt onödigt. Har en 5 m liggande för expriment iofs.

E220? Jag fick ett sånt av en polare igår guldfärgat och allt haha. Ska bli en upplevelse och testa nästa gång jag är ute på äventyr.
Vad kommer det sig att folk är så sugna på dom?

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

28

Sv: Vilket billigt modem ska jag skaffa till mitt Tele2 abb?

Ilsken skrev:

Nyfiket varför köpte du inte bara ett simkort?

Det skulle va intressant och se hur många % som ens använder usb-sladden? Jag personligen slänger dom. Känns som nåt helt onödigt. Har en 5 m liggande för expriment iofs.

E220? Jag fick ett sånt av en polare igår guldfärgat och allt haha. Ska bli en upplevelse och testa nästa gång jag är ute på äventyr.
Vad kommer det sig att folk är så sugna på dom?

om ja bara hade köpt ett SIM-kort, så hade jag ju inte fått 2 veckor surf och en USB-sladd... :-)


Jag vill inte ha fler E220, har redan 2 st liggandes.

Det jag menade var att någon som har ett E220 kanske vill byta till ett smidigare modem.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

29

Sv: Vilket billigt modem ska jag skaffa till mitt Tele2 abb?

e220 är bra till linux, annars vette fn vad man ska med dom till längre.

30

Sv: Vilket billigt modem ska jag skaffa till mitt Tele2 abb?

Orkar inte skapa ny tråd. För att återgå till huvudämnet. Ica Maxi säljer E1750 för 99 kr. Bundet till Felia. Men endast imorgon.

Discover. Mitt fel jag misstolka.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.