1

Tråd: Stämning i forumet?

Jag tycker att det gnälls lite väl fort i detta forum ibland.
I morse svarade jag i all välmening på en fråga om det var säkert att handla på Ebay.

Vips så var någon där och klagade på off-topic... sad

Från andra forum jag är med i är jag van att en enstaka fråga och ett snabbt svar tolereras även om det inte är helt "on-topic". Om det däremot utbryter en längre diskussion så bör den naturligtvis flyttas till en lämpligare tråd!

Men jag har raderat mitt svar nu och kommer att fundera på i vilken utsträckning jag väljer att posta i detta forum framöver. Tycker som sagt att det är väl "lågt i taket" vissa gånger...

Vissa skribenter med "besserwisser-attityd" postar ett stort antal inlägg och mycket textmassa i forumet utan att idka någon form av själv-censur. Men man är väldigt snar att hacka ner på andra som "spammat" forumet i betydligt mindre utsträckning...

Känns inte bra...

2

Sv: Stämning i forumet?

Håller helt med!

För vissa är väl detta forum deras enda sätt att hävda sig.

3

Sv: Stämning i forumet?

Svenix, hoppas att de som producerar mycket textmassa men inte har för vana att hacka ned på andra inte är föremål för din kritik.

välkommen till iphone delen av 99.se. Där halshuggs man på raken om man ställer en tidigare väckt fråga.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

4

Sv: Stämning i forumet?

anledningen, var att bamze annonserade efter att få köpa en beg dongel i köp och sälj.

det var inget gnäll från min sida, var bara för att hjälpa bamze i hans önskan att köpa beg via forumet, när diskutionen drev i väg till annat utan att bamze deltog.

tycker bamzes egna kommentar i bamzes egna tråd säger allt.
det var mest för min del att det inte skulle driva iväg mer än det gjort.
normalt ignorerar jag detta, och låter ev admin rensa.

5 Senaste redigerad av Ilsken (2010-10-12 09:41:05)

Sv: Stämning i forumet?

svenix vart vill du komma? att folk lägger alternativa förslag det tycker jag är bra även om det ibl inte hör helt till saken.. som ditt inlägg här http://mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=2149

Att folk sen beter sig lågt illa dåligt kalla det vad du vill.. det hör tyvärr till nätet.. nä tänk lite mer i banor som "sista idioten är inte född" så blir din vistelse på div forum enklare..

EDIT: Att radera sina inlägg eller likn tycker jag mest är och bedriva sandlådenivå.. kan va nån som har nytta av dom..

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

6

Sv: Stämning i forumet?

Det var värst vad ni gnäller  wink

7 Senaste redigerad av ruva (2010-10-12 11:08:56)

Sv: Stämning i forumet?

Tycker generellt detta forum har bättre stämning än andra som tex Swedroid.
Eller värstingen www.idg.se där man tröttnat på läsa kommentarerna på grund av folk som hoppar på varandra och tycker just deras åsikt är allrådande och andra är idioter. Forumet på IDG är en skam för alla IT intresserade. Tacka vet jag http://www.mobilabredband.se/forum

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

8

Sv: Stämning i forumet?

Jag uppskattar inte att bli påhoppad när jag bara försöker vara hjälpsam. Det var bara det jag ville ha sagt.

Jag antar att kulturen är olika på olika ställen, kanske telefoni-nördar och mobila bredbandsmänniskor har lägre toleransnivå än andra. Det ni skriver om 99.se och idg.se känner jag inte igen från de forum jag brukar besöka.
Jag är med i några andra forum på nätet framförallt sånt som rör sattellit-TV och postar en hel del i några av dem.

Nåväl, jag tar en time-out härifrån och låter de som vet så mycket bättre än jag få sköta om detta forumet.

Tack för mig!

9

Sv: Stämning i forumet?

Oj oj, vad har jag missat. sad

Tycker självklart man skall få säga vad man tycker, eller ge andra förslag som du säger. Om man är ute efter ett beggat modem så ser jag inget konstigt i att någon länkar till ett nytt modem eller, de kan ju faktiskt ha bättre pris eller vara bättre, osv. Sen om inte trådskaparen gillar detta är dennes problem.

Tycker självklart inte att du skall ta det personligt eller känna att du vill lämna oss.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

10 Senaste redigerad av jonasolof (2010-10-12 21:23:13)

Sv: Stämning i forumet?

Hej Svenix. Testa lite på flashback.org så får du se på rabiata debattörer. Det är nästan roligt. Så mycket som jag brett ut mig här har jag ändå aldrig blivit påhoppad; jag tycker de flesta är heljusta. Några små irritationsmoment får man väl klara.

Jag har uppskattat dina inlägg.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

11

Sv: Stämning i forumet?

Ni borde TammeFan skämmas.

Jag har utfört en s.k. 'googling' på mobil internäts kommunikation för att hitta en lösning som vi på kliniken kan använda när vi är på resande fot och behöver använda våra datamaskiner.

Hittar hit och börjar i akt och mening att förkovra mig i ämnet att läsa inlägg på ert Fora.
Men stöter bara på dokument där det talas om 'Dongel' ocb 'Bamze'

Skäms! , sjuka sexualdårar som ni borde inte ha tillgång till internäts kommunikation !!

//DoktorKurt

12

Sv: Stämning i forumet?

Öööh skojar du?

dongel = usb modem (testa o sök på google)

och "bamze" va en användare

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

13 Senaste redigerad av Sam (2010-12-10 07:55:33)

Sv: Stämning i forumet?

Stämning? Jag tycker vi har det skitmysigt! Det är väl tanken att folk ska dela med andra sina åsikter kring hur man förbättrar upplevelsen kring mobiltbredband.

Det finns väääääldigt få sajter som är lika tekniskt detaljerade och hjälpsama som denna, och jag tycker alla bidrar väldigt mycket info som hjälper andra. Om operatörerna spenderade en kvart varje dag på att läsa igenom, då skulle dem kunna veta exakt vad behöver fixas. Det är sånt som gör sidan betydligt värderfull, tycker jag. All feedback is good feedback, after all. Jag har märkt på sistone att det kommer in nya medlemmar på rusande fart, och det bevisar att mobiltbredband är verkligen på gång.