1

Tråd: E1820 Tillräcklig signalstyrka?

Har ett E1820 senaste Firmware och "Mobile Partner", sista tiden har uppkopplingen hängt sig/disconnect flera gånger om dagen. Ofta "kvävs" modemet också och då kommer man max upp i 0,4-0,5mbit, om man reconnectar så blir det snabbt igen...är så trött på 3G nät...

Kan det vara för dålig signalstyrka? Vad ska man ligga på för att få en stabil uppkoppling? har just nu -63dbm

2

Sv: E1820 Tillräcklig signalstyrka?

skall inte vara problem med 60db,
gissar på att masten är överbelastad.
prova på annan plats om det blir bättre, eller annan tid på dygnet om det blir skillnad.

kolla att modemet/dongeln får tillrääckligt med ström.

3

Sv: E1820 Tillräcklig signalstyrka?

Har provat annan plats ingen skillnad. Nästan värre på natten än på dagen, hänger sig ofta på natten. Inte provat att mata med två USB...

4

Sv: E1820 Tillräcklig signalstyrka?

Jag skorotar också skiten, beställde ADSL 24 idag, löste mitt mobila bredband av det som fanns kvar av bindningen, får tacka alla i forumet för all hjälp. Kanske får nya problem när jag provar 4G i framtiden... smile

5

Sv: E1820 Tillräcklig signalstyrka?

HD skrev:

Jag skorotar också skiten, beställde ADSL 24 idag, löste mitt mobila bredband av det som fanns kvar av bindningen, får tacka alla i forumet för all hjälp. Kanske får nya problem när jag provar 4G i framtiden... smile

muhahaha !
adsl, troligen klar uppgradering, även av 4G då jag fick 12mbit från 4G på plats där andra använder det...



ang tråden;
risk finns att modemet mår dåligt, men bäst att kolla det andra först...
prova annars ett kontant modem/dongel om den funkar bättre...