1

Tråd: D-35:an ger ingen ip adress

Bytte från usb till router men har problem.
Det funkar så att när man har startat upp och skall gå ut på nätet
kommer jag ofta 3-4 sidors klickande sen börjar det tugga och det hänger
sig.
Går in i wlan ikonen gör en felsökning skapar ny ip adress går en stund till
hänger sig kopplar man in ethernet kabeln inga problem då funkar det
men det var ju trådlöst man ville ha.
Routern ger ingen ip adress till datorn vad göra.
Detta är andra routern samma symptom testat tre laptopar två får aldrig ip adress ens vid uppstart.
Tackar på förhand för svar.

2

Sv: D-35:an ger ingen ip adress

funkar der med statiska adresser?

finns det störningskällor för wifi? Kolla med freeware inSsider.

Har du någon wifi router stående som du kan koppla till D35 via LAN-kabel?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

3

Sv: D-35:an ger ingen ip adress

Prova byta kanal t.ex kanal 6, blev stabilare för mig av någon anledning!?

4

Sv: D-35:an ger ingen ip adress

Med metageek.com inssider ser du vad som finns på varje wifikanal. Stör mikrovågor, t ex från ugn, hoppar signalerna upp och ned kraftigt.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

5

Sv: D-35:an ger ingen ip adress

Hur byter jag kanal är det på routern eller datorn du menar?
Mvh alfa

6

Sv: D-35:an ger ingen ip adress

Du loggar in på routerns gränssnitt gå till wifi inställningar och byter kanal där.

Först´kollar du med inssider i datorn (i wlan-läge) vilka kanaler som är mest upptagna av andra trålösa nätverk. Notera att kanal 13 kan användas också

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

7

Sv: D-35:an ger ingen ip adress

Tackar för hjälpen tror att det är löst ändrade till kanal 6 och även kodningen
till wpa.
Det är synd att inte support kan tipsa om kanal ändring det man fick till svar
efter cirka 5 samtal testa fler laptops,reset i botten,ny router inget hjälpte.
så tack än en gång ni i tråden.

8

Sv: D-35:an ger ingen ip adress

Min HTC Hero har haft väldiga problem med D35. Jag har uppfattat att det är wifi som inte kopplar upp. En uppkoppling och nästa gång krävs omstart av modemet.
Bärbara datorer av all de slag, Wii och PS3 funkar klockrent.
Jag hade även ett lite större arrangemang hemma på gården och då var det konstant 100-talet DHCP-lease, mest Iphone och Android. Inga klagomål annat än på farten vad jag hörde. Men då hade jag accesspunkter utplacerade så D35 var bara DHCP-server.
Vilket skulle tyda på att det är wifi-delen som krånglar.
Jag har disablat wifi i D35 och kör ett antal ombyggda beg. bredbandsroutrar som AP.
Men jag ska prova lite med nya mjukvaran 13 som jag tyvärr hittade först denna vecka.