1

Tråd: sa upp mitt 3 , sista betalningen november eller december ?

mitt abonemang löpte från 2008-12-23  -2010-12-23  med 1 månads uppsägning

så jag rinde och sa upp det idag  2010-11-23  prick 1 månad innan

då säger han att sista betalningen blir i December   men jag är nästan bombis på att man betalar 1 månad i förväg ?  dvs november  ska va sista räkningen iom att det är slut i december

Nu har jag autogiro  så jag kan inte via intenetbenken kolla hur mycket jag har betalat  då den bara sparar 15 månader tillbax


någon som har koll eller tips hur jag ska kolla upp det

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

2

Sv: sa upp mitt 3 , sista betalningen november eller december ?

Det jag kan föreslå är att du läser avtalet och välkomstbrevet där säkert datumet för när tjänsten blev tillgänglig finns noterad. Du behöver inte vänta med att säga upp avtalet på klockslaget (om det inte nu ger dig någon speciell tillfredsställelse) en månad innan avtalet löper ut. Det skall du kunna göra när som helst under avtalstiden. Det innebär dock inte att avtalet upphör tidigare. Se bara till att du har någon form av bevismedel som e-post eller fax som styrker att du faktiskt har sagt upp avtalet.

3

Sv: sa upp mitt 3 , sista betalningen november eller december ?

sist jag provade att säga upp  sa dom att jag fick ringa in 1 månad innan inte tidigare

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

4

Sv: sa upp mitt 3 , sista betalningen november eller december ?

Man får stå på sig helt enkelt, väl medveten om att det inte alltid är så lätt.

Vad var det som fick dig att säga upp avtalet med TRE? Är du missnöjd med TRE, eller har du löst din uppkoppling mot Internet på annat sätt?

5 Senaste redigerad av Stortommy (2010-11-24 09:47:49)

Sv: sa upp mitt 3 , sista betalningen november eller december ?

nu va det inte det som va problemet det va om man betalade i förväg eller samma månad

jag sa upp eftersom jag är trött på deras begräsningar 20gb  , desutom står 4g runthörnet  och då vill jag inte va uppbunden


han som jag snackade med på kundservice  frågade givetvis samma sak  när jag nämnde  att jag va trött på 20gb begräsningen  sa han helt plötsligt att han kunde bjuda på det  ,   fulspel tycker jag  hade dom ändrat innan hade jag varit kvar

så ni som sitter med 20gb begräsning  det är bara att ringa och säga upp  så blir ni erbjudna  obegränsad till samma pris

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

6

Sv: sa upp mitt 3 , sista betalningen november eller december ?

går att diskitera/förhandla med alla operatörer, har gått med samtliga UTOM telia....

fick tre abg nästan gratis då dom saknade 3g data på närmaste mast, med riktantenn så blev det 0,3mbit iaf...
humor...

7

Sv: sa upp mitt 3 , sista betalningen november eller december ?

Jag tecknade mig för TRE 16 Mbps obegränsat utan bindningstid, vilket innebär att jag bara rullar 3 mån. uppsägningstid framför mig. Priset per månad blir detsamma 249:-, men blev då utan "gratis" modem (Huawei e1820) och router (Dovado 3gn).

However, there is no such thing as a free lunch.