1

Tråd: DIR-451 + E1750 ??

Hej alla,

Nu har jag på Telias uppmaning "bytt upp mig" från E220 till E1750 och samtidigt fått högre månadsvolym och löfte om bättre fart. Jag har hittils inte märkt så mycket av så värst högre fart på nedladdning med uppladning går betydligt snabbare.
Hursomhelst så fungerar modemet klockrent när jag har det direkt i Laptopen men min 3g-router DIR-451 verkar inte klara av att etablera anslutning...

Min firmware i routern är 1.03_GI0201

Några tips?

2

Sv: DIR-451 + E1750 ??

stödjer dlinken 1750 enligt dlinks webbsida?

ja det är samma ner fart på dom medans 1750 har högre uppfart.
så det du upplever är korrekt.

3

Sv: DIR-451 + E1750 ??

Nej, D-link DIR-451 stödjer inte Huawei E1750, iallafall inte så tydligt. DVS det verkar cirkulera en uppsjö av olika firmwareversioner med olika nummer och landsbeteckningar.
Man hittar firmwareversioner från USA, Singapore,Australien... Till några av dessa filer finns det en pdf som listar suportade modem, men det ser olika ut i olika listor trots att firmwareversionen kan vara detsamma.
Därför tänkte jag att det kanske fanns nåt känt hack eller mod att ta till. Jag är knappast ensam om att ha uppgraderat från E220 till E1750.:rolleyes:

4

Sv: DIR-451 + E1750 ??

telia är en luring!
om och om igen...

få 3g routrar har samma dongel stöd som dovado har, är bara så rent krasst.
med tex linksys så måste fw i doneln vara 'rätt och äldre' annars funkar det ej, osv.

"undrar när tillverkarna slutar löjla sig med drivrutiner till donglarna - så det funkar som med tex usb minnen och möss...."
eller vad ska man säga?