1 Senaste redigerad av Bamze (2010-11-04 02:13:00)

Tråd: Vad tror ni om den här?

Hej!
Hittade den här lilla hotspoten på ebay som jag blev lite sugen på att köpa.
http://cgi.ebay.com/New-Mini-3G-4G-WiMA … 2c55d70748
tror ni att det är värt pengarna? Den var ju inte dyr men endå.

2

Sv: Vad tror ni om den här?

Tanken är nog god men kan inte hitta info om vilka modem som supporteras?
De står 4G wimax osv men supporterar de samsungs nya 4g modem eller vadå?

smile

Skeptisk till att man blir nöjd om man köper denna produkt.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Vad tror ni om den här?

fick den här länken av säljaren. Pga flash osv så har jag lite svårt att hitta rätt. Mina hjälpmedel fixar inte den.
http://www.sapido.us
Så om någon kanske skulle vilja hjälpa till och kolla så skulle jag bli tacksam.

4

Sv: Vad tror ni om den här?

Tack för hjälpnen!
Kan inte riktigt bestämam mig. De säger att den ska stödja 4g, men när man kollar specarna så står det inget om lte där.
Men jag funderar trots akkt att köpa den och chansa.

5 Senaste redigerad av Samir (2010-11-07 13:18:37)

Sv: Vad tror ni om den här?

Det finns INGA routrar på marknaden som stödjer LTE (egentligen, den riktiga 4G). Vi använder LTE i Sverige, likaså i de flesta länder som satsar på 4G.

Den "4G" Sapido specifierar, som många router tillverkare i USA stödjer är baserad på 802.16e (Mobilt WiMAX). Det var CDMA operatören Sprint (när de blev ihop med Nextel)-> Sprint Nextel som döpte deras WiMAX nät för par år sen till 4G (nånting de och deras aktieägare faktist ångrar idag) eftersom Nextel höll på testa olika IP-baserade radioteknik som blev aldrig del av mainstreamen, som t.ex. IPWireless (UMTS-TDD) och Flarion (FLASH-OFDM). WiMAX fick sin plats bara pga Intel, som gav teknisk/monetärt stöd till en annan operatör som heter Clearwire. Amerikanerna verkligen trodde att de skulle vara ledare i "4G", tills Ericsson, Nokia Siemens, Huawei och många andra dök upp med LTE. Intel är inte en leverantör av telekom utrustning. LTE alliansen är betydligt starkare eftersom det består av samma medlemmar inom 3G (UMTS) och 2G (GSM) allianser.

Glömde säga att Sprint överväger byta över till LTE som deras framtida 4G nät.