1

Tråd: Telia Mobilt Bredband Kontant - SIM only?

Finns det möjlighet att köpa enbart SIM-kortet utan att behöva betala för ett USB "modem"? Om nej, beräknas det finnas snart?

2 Senaste redigerad av sajb (2009-12-24 20:07:45)

Sv: Telia Mobilt Bredband Kontant - SIM only?

Startpaket för kontantkort brukar väl vara gratis för ett kort utan laddning på Teliabutiken, eller kosta 100kr för ett kort med 100kr att ringa för på pressbyrån och liknande ställen.

När jag beställde smågrejor från http://www.katshing.se/ förra veckan fick jag erbjudandet om att få med ett startpaket från valfri operatör (Telia/Comviq/Tre/Telenor) utan extra kostnad med min leverans.

3

Sv: Telia Mobilt Bredband Kontant - SIM only?

Jag syftar på ett särskilt SIM-kort för mobilt bredband kontant - inte ett vanligt Refillkort eller dylikt.

4

Sv: Telia Mobilt Bredband Kontant - SIM only?

Har letat efter ett kontantkort för mobilt bredband och min erfarenhet blev att ingen operatör erbjuder något dylikt. Det finns sk kontantkort där man köper surfning en dag, en vecka eller en månad. Annars kan man ju använda Telias kontantkort för mobil telefoni. Surfning kostar då max 9 kr/dag. Provade ett sådant men var oanvändbart eftersom mitt kort satt 7 mil bort och tappade kontakten med telias nät och klarade inte av att återupprätta förbindelsen.

5

Sv: Telia Mobilt Bredband Kontant - SIM only?

hej !

mobilmobil: klart du kan !
läs på Telias hemsida...
allt du behöver för att kunna köra mobilt bredband är ett "laddat" refillkort.

6 Senaste redigerad av sajb (2009-12-24 23:06:34)

Sv: Telia Mobilt Bredband Kontant - SIM only?

mobilmobil skrev:

Jag syftar på ett särskilt SIM-kort för mobilt bredband kontant - inte ett vanligt Refillkort eller dylikt.

Ok, läste om din fråga och ser att jag fattade fel.

(Jag använder ett Refillkort uteslutande till datatrafik idag, några dagar per vecka, och betalar då 9kr/dag maxtaxa och kan överföra max 500MB/månad och sen strypt hastighet vilket passar perfekt för ändamålet jag behöver det till.)

I prislistan för vanliga Refill står det dock att man kan välja till Telia veckosurf till refillkortet vilket ger (såvitt jag kan avgöra) exakt samma resultat som att välja planen med samma namn till Telia Mobilt bredband Kontant som du letar efter. Troligtvis kan du väl i så fall också välja de andra varianterna om det är nått av dem du är intresserad av, kolla med Telia!

7

Sv: Telia Mobilt Bredband Kontant - SIM only?

Hej!

Telia mobilt bredband kontant kan bara köpas tillsammans med modem just nu.

Du kan istället köpa ett vanligt Telia refillkort och lägga till tjänsten veckosurf som kostar 99 kr för en vecka.

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Hej! Vi som svarar här jobbar på Telias kundservice.

8

Sv: Telia Mobilt Bredband Kontant - SIM only?

Hej Susanne, och tack för informationen!

Du och dina kollegor på kundservice gör ett fantastiskt jobb som dyker upp på alla möjliga forum på internet och kommer med bra svar och förslag, önskar fler företag hade vilja och resurser till att ställa upp på samma sätt!

Fortsatt god jul och gott nytt år!

9

Sv: Telia Mobilt Bredband Kontant - SIM only?

Hej!

Vad roligt att vår närvaro uppskattas.
Hoppas du också får en god jul och ett gott nytt år!

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Hej! Vi som svarar här jobbar på Telias kundservice.

10

Sv: Telia Mobilt Bredband Kontant - SIM only?

Hur kommer det sig att man får 100mb på en veckosurf?
Det duger ju inte till nånting.

11

Sv: Telia Mobilt Bredband Kontant - SIM only?

Jag ska i alla fall prova på mitt refilkort med mobilt bredband kontant. Går dt så går det smile Har redan två usb modem.

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

12

Sv: Telia Mobilt Bredband Kontant - SIM only?

http://www.comviq.se/kontantsurf_info.html

Endast simkort går att beställa går att beställa från comviq.

13

Sv: Telia Mobilt Bredband Kontant - SIM only?

telia ÄR ett dött företag, kolla aktiekursen sedan staten tvångs satte sälj kursen...
men gamla statsverksföretag ala telia, comhem, eniro är som dom är...
saknar kompetenta ledningsgrupper om man skall tolka hur dom agerar...

telia ringde mig, och vill sälja deras tjänster, ho ho lycka till att jag tar i dom med en tång ens...

14

Sv: Telia Mobilt Bredband Kontant - SIM only?

G-Man skrev:

telia ÄR ett dött företag, kolla aktiekursen sedan staten tvångs satte sälj kursen...
men gamla statsverksföretag ala telia, comhem, eniro är som dom är...
saknar kompetenta ledningsgrupper om man skall tolka hur dom agerar...

telia ringde mig, och vill sälja deras tjänster, ho ho lycka till att jag tar i dom med en tång ens...

Enda anledningen till att jag har mobilt bredband från Tella är att det kostar bara 149 kr / månaden för upp till 10 Mbit/s och sedan har jag tillgång till deras surfzoner. Dock blir det fiber hemma snart ( det finns draget, men ej aktiverat något abonnemang )

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

15

Sv: Telia Mobilt Bredband Kontant - SIM only?

Discover skrev:
G-Man skrev:

...kolla aktiekursen sedan staten tvångs satte sälj kursen....

Enda anledningen till att jag har mobilt bredband från Tella är att det kostar bara 149 kr / månaden för upp till 10 Mbit/s och sedan har jag tillgång till deras surfzoner. Dock blir det fiber hemma snart ( det finns draget, men ej aktiverat något abonnemang )

om dom är bäst för dig 'so go for it'  smile

16

Sv: Telia Mobilt Bredband Kontant - SIM only?

Gick inte med Telia Refil och har bara 2G med telia hemma.

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

17

Sv: Telia Mobilt Bredband Kontant - SIM only?

G-Man skrev:
Discover skrev:
G-Man skrev:

...kolla aktiekursen sedan staten tvångs satte sälj kursen....

Enda anledningen till att jag har mobilt bredband från Tella är att det kostar bara 149 kr / månaden för upp till 10 Mbit/s och sedan har jag tillgång till deras surfzoner. Dock blir det fiber hemma snart ( det finns draget, men ej aktiverat något abonnemang )

om dom är bäst för dig 'so go for it'  smile

Fiber eller mobilt ?

senast jag skulle skicka en 600 MB stor videofil till Youtube så skulle det ta ca 300 minuter när 11 % gått iväg... kul ? Nej.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

18

Sv: Telia Mobilt Bredband Kontant - SIM only?

Köpte modem med Kontantkort för 199 kr hos Maxi. Går dock inte registrera sig för 7 dagars fri surf. Kopplas omedelbart ner även när jag provade i bil på annan plats med full täckning.

Observera att det inte verkar gå att registrera sig över ett annat nät med WiFi. Har Telenor 10 Mb och trådlös 3G router men tänkt köra Telia på kvällarna då Telenors usla nät sänker min fart från 7 MB/s till 0,5 MB/s. Bundet i 2 år.

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps