1 Senaste redigerad av RimPim (2010-10-11 17:08:58)

Tråd: E122 och PS3

Hejsan. Jag ska fatta mig kort.

Det här är en tråd som förmodligen passar lika väl i forumet för Telenor.

- Upplåst E122 med Telenor 7,2 Mbit
- PS3 kopplad till PC via blå ethernet kabel jag fick med en router
- Automatiska internetinställningar på PS3: n säger att UPnP fungerar och att det är NAT2

Har fungerat perfekt i månader. Nu när jag skall joina servrar i VISSA spel så fungerar själva uppkopplingen till servern, jag kommer alltså in och kan se de andra spelarna, men efter ett par sekunder så verkar modemet krascha. Dvs PS3: an loggas inte bara ut från PSN, och internetuppkopplingen i Windows kopplas inte bara ner, utan hela modemet verkar återställa sig själv. Den slocknar ner frånt klart lysande blått (3G) och blinkar istället grönt, dvs att den kopplar ner och bara känner av 2G. När detta händer så måste jag åter slå in PIN-koden för att åter använda det.

Med tanke på att alla spel och tjänster fungerat perfekt med denna simpla koppling ett bra tag så verkar det inte troligt att själva modemet är problemet, men vem vet. Jag har läst att Telenor skyllt hela fiaskot med att torrents inte fungerar på att protokollen krockar med deras säkerhets-nånting, så det skulle inte förvåna mig om de lyckats blockera någonting nytt nyligen som hindrar vissa spel att fungera.

Eller är överbelasnting kanske ett vanligt problem med 3G-donglar som är sönder?

Finns det någon annan som kopplat sin PS3 på samma sätt, som har Telenor och som har samma problem när de skall joina en online session i Burnout Paradise? Jag kan alltså koppla upp mig till både PSN och logga in på BP's servrar, men just när jag skall hoppa in på en session eller vad det kallas för att spela med andra, det är då allt lägger ner.

Jag har letat överallt på nätet om det här. Burnout Paradise, Huawei, Telenor, inga av dessa keywords visar några sidor med detta problem på Google så det skulle inte förvåna mig om jag är en av de första som fått det här problemet.