1

Tråd: Köpes en huawei e1820 eller motsvarande som funkar till telenor

Vill gärna köpa ett snabbt modem typ huaweis e1820 eller något annat som motsvarar det i prestanda. Det bör helst vara operatörslåst eller funka med Telenor. Och inte allt för dyrt.

2

Sv: Köpes en huawei e1820 eller motsvarande som funkar till telenor

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=533761

http://cgi.ebay.com/Telus-Sierra-Wirele … 592wt_1139

3

Sv: Köpes en huawei e1820 eller motsvarande som funkar till telenor

Alltså anledningen till att jag annonserar efter ett modem här är att jag kanske kan få köpa ett beg. Ett modem som nå+gon vill sälja för ett bra pris. Tips tycker jag är är ok. men när man börjar att diskutera om det är säkert eller inte att handla på ebay så anser jag det är off topic och hör hemma i en annan tråd.
men som sagt... efterlysningen kvarstår.

4

Sv: Köpes en huawei e1820 eller motsvarande som funkar till telenor

Hakade på Sierra wireless tåget som man flaggade för på andra forumtrådar, så jag väntar med spänning.

5

Sv: Köpes en huawei e1820 eller motsvarande som funkar till telenor

Köpte ett modem i ett Teliapaket för 199 kr inkluderat 1 veckas gratis surf (snålat med 2 GB tak). Ska bara testa det en FRI-dag, eftersom jag är en nyfiken fuling, och kan låsa upp det för försäljning 199kr + 1 veckas TELIA.
Skicka PM om intresset finns. Tror det är ett 1750 men har inte öppnat paketet ännu.

Hm... vem uppfann Capslock och Insert tangenterna?

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

6

Sv: Köpes en huawei e1820 eller motsvarande som funkar till telenor

Tack, men 1750 är inte det som jag är på jakt efter. Har redan några sådana från tre och telia liggandes här. och som sagt så har jag köpt ett Sierra wireless 306 som ju alla på en annan tråd vurmade för så mycket.

7

Sv: Köpes en huawei e1820 eller motsvarande som funkar till telenor

Fint väder idag, kanske öppnar paketet, klättrar upp på taket för att rikta om antennen och prova hur bra fart jag kan få med Telia.

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps