1

Tråd: Problem med Tre i södra Stockholm senaste veckorna?

Verkar finnas lite tekniska personer på det här forumet som kanske vill bita i något skumt..

Problemet är att jag kan koppla upp mig med mitt mobila bredband, men sen tas det inte ner någon data. Ibland funkar det i ca 5 min, men sen hamnar den i samma läge igen. Uppkopplingen tickar på, men den tar inte emot någon data. Den visar att den skickar lite data vilket också är skumt. Det har varit problem sen 25:e juli och endast i norra Huddinge. På andra platser funkar det bra som vanligt. Jag har varit i kontakt med Tre som ger massa olika diffusa svar. Först kunde de inte se något problem alls med masten i området, men nu säger de ibland när jag ringer att det är något de jobbar på. Det har varit så här i snart tre veckor nu och börjar bli lite irriterande.

Jag har även köpt en ny mobil precis och gick över till Tre (dumt nog) och med den har jag samma problem här hemma. Oftast tar den inte ner någon data (trots 3-4 staplar och 3g-täckning), men ibland funkar det.

Någon som upplevt något liknande?

Modem E220 som funkat bra i två år innan det här..

John

2

Sv: Problem med Tre i södra Stockholm senaste veckorna?

fungerar det att surfa på portalen i mobilen?

3

Sv: Problem med Tre i södra Stockholm senaste veckorna?

Nä. Samma problem. Eller det funkar från och till, men tyvärr mest från. Det som är konstigt är att ingen annan verkar ha samma problem. Om det skulle vara fel på masten borde väl fler vara drabbade?

Frågade Tre, men de kunde inte se om det var fler inrapporterade problem från andra användare..

Men kan inte se att det skulle vara fel på min hårdvara heller när jag har samma problem på två olika dator och en mobil och det funkar bra på andra ställen.

Skumt är det i alla fall.

..och om det är någon som haft liknande problem senaste tre veckorna i södra Stockholm får ni gärna posta, så jag vet om det bara är jag eller inte.

Tack!

4

Sv: Problem med Tre i södra Stockholm senaste veckorna?

har du testat väldigt sent på kvällen/tidigt på morgonen?

5

Sv: Problem med Tre i södra Stockholm senaste veckorna?

Helt ovetenskapligt tycker jag att det är lite bättre på morgonen och kvällen vilket indikerar att det skulle bero på belastningen. Men som sagt.. Inte testat tillräckligt mycket för att säga säkert.

6

Sv: Problem med Tre i södra Stockholm senaste veckorna?

i bland kan nätet var överbelastat

mitt E180 modem kopplade ned sig ett par gånger under veckan kan ha varit drift störning

eller usb porten som var usb 1.1 som inte ger tillräcligt med ström ,,provade en annan usb port och då kopplade modemet inte längre ned sig

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60

7

Sv: Problem med Tre i södra Stockholm senaste veckorna?

Problemet är löst. Det var något med masten och efter en dryg månad och ett antal timmar i Tre:s telefonkö, så funkar det igen som förut.. Tack ändå!

8

Sv: Problem med Tre i södra Stockholm senaste veckorna?

De har tydligen haft nån uppgradering, kankse det påverkade.

9

Sv: Problem med Tre i södra Stockholm senaste veckorna?

Hej. Har exakt samma problem som highmore haft. Har slagits med tres j*vla kundtjänst i 1,5 månad nu. Först tykte dom jag skulle reparera mobilen "htc desire" men jag tyckte det var långsökt för jag har 3 vänner som har samma fel med samma mobil och operatör, så dom skickade ett nytt simkort till mig, men det vart inte mycket bättre av det. Så ringde igen och dom skrev in i datorn vad for problem jag hade och bad mig ringa nästa dag, så kanske dom skulle löst vad det kan bero på. Ringde igen dagen därpå, fick prata med nån lite vettigare som skrev en felanmälan och en tekniker skulle kontakta mig inom 10 dagar. 2,5 vecka gick men ingen tekniker ringde. Ringde upp själv och fråga var teknikerna höll hus, personen jag prata med skulle fixa så dom skulle ringa mig inom 2 dagar. En vecka gick, Nada. Ringde åter igen och teknikerna skulle kontakta mig inom 4-6 dagar.... och där står jag nu och antar att dom inte kommer höra av sig.

Nån som har nå tips på vad jag kan göra ?

10

Sv: Problem med Tre i södra Stockholm senaste veckorna?

Detta är en klassiker.

Det är bara å ringa å skrika, ring och tryck för uppsägning av abonnemang.
Eller ring till växeln och kräv att får prata med en chef.


Jäkligt dåligt att det inte har ringt tillbaka till dig.

11

Sv: Problem med Tre i södra Stockholm senaste veckorna?

stämmer cirkulerar  runt i  hela sthlm om dagarna det va inte funkat något vidare  sad

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair