1

Tråd: Telenors mobila bredband kontant

Jag köpte mig ett sådant där kontant korts modem och är grymt besviken på farten för det jag ville göra va att spela lite online spel men det går inte när man ligger på 500-600 ping.
Så jag undrar om man kan köpa sig ett annat modem och använda det samtidigt som man har kontant korts betalning eller om det absolut inte går.
Hade tänkt mig ett Huawei E180 efter som jag kan få tag på ett olåst sådant billigt.

//Mvh Cursed

2 Senaste redigerad av Ilsken (2010-10-07 17:14:19)

Sv: Telenors mobila bredband kontant

Mitt förslag är att du köper detta istället http://mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=2211 och låser upp det själv.. kanonenkelt och finns ett gäng trådar om det här..

Det slog mig att Maxi säljer det för 199 om du vill spara nån kr till och har panik=)

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

3

Sv: Telenors mobila bredband kontant

Jag sitter just nu på etthuawei e1550 med 3.6mbit ner och 384kbit, är det från maxi bättre för det är just uploaden jag behöver.

4

Sv: Telenors mobila bredband kontant

Det är ett 7,2 ner och 5,2 modem det bästa du kan komma över för en rimlig summa=)
Men som vanligt många faktorer påverkar den faktiska farten..

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

5

Sv: Telenors mobila bredband kontant

Ok jag tackar, ska kolla ica maxi här i halmstad och se om dom har något annars får det bli det andra jag kan få tag i.

6

Sv: Telenors mobila bredband kontant

Du kan kolla Phonehouse och likn byggen med.. Vet att dom har men ingen prisuppgift.. Se bara till att du får tag i ett E1750 och inget annat "skräp"..
Lycka till i spelandet..

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

7

Sv: Telenors mobila bredband kontant

Cursed skrev:

Jag köpte mig ett sådant där kontant korts modem och är grymt besviken på farten för det jag ville göra va att spela lite online spel men det går inte när man ligger på 500-600 ping.
Så jag undrar om man kan köpa sig ett annat modem och använda det samtidigt som man har kontant korts betalning eller om det absolut inte går.
Hade tänkt mig ett Huawei E180 efter som jag kan få tag på ett olåst sådant billigt.

//Mvh Cursed

Vad är det du pingar?

8

Sv: Telenors mobila bredband kontant

När jag spelar world of warcraft på aszune EU servern så pingar jag runt 500, kan gå ner till 450 ibland när man står själv.
Går inte att spelar Heroes of Neworth för det är bara för laggigt.

9

Sv: Telenors mobila bredband kontant

Cursed skrev:

När jag spelar world of warcraft på aszune EU servern så pingar jag runt 500, kan gå ner till 450 ibland när man står själv.
Går inte att spelar Heroes of Neworth för det är bara för laggigt.

Vad får du när du pingar något annat tex sunet?

10

Sv: Telenors mobila bredband kontant

Det ända testet jag har gjort är bredbandskollen och där fick jag en ms på 150ish

11

Sv: Telenors mobila bredband kontant

Det är normalt.

12

Sv: Telenors mobila bredband kontant

när belastningen på anslutningen ökar så stiger pingen extremt mycket,
om du tex spelar ett "3d spel som lastar datorn" så påverkar detta drivrutinen till dongeln.

jag provade med en router, och köra med tp sladd,
pingen sjönk betydligt!

men detta beror helt på eder hårdvara m.m.

13

Sv: Telenors mobila bredband kontant

Jag ska ta och testa med en router och se om pingen går ner.

14

Sv: Telenors mobila bredband kontant

annars tryck i den i en annan dator, och via korsad tp mellan dom via delning.
du kan annars kolla belastningen på datorn vid spel, kolla cpu belastning samt faktiskt minne, prova att stänga av antivirus om detta saknar spel läge.
är några saker du kan prova som inte kostar något.

men 3g bredband är 'dåligt för spel', om du är i en wifi eller 4G zon så funkar detta bättre.