1

Tråd: Kod för att låsa upp mitt 3G-modem, vaddå?

Förvirrad ny mobilt bredbandskund på Tele2!
Fick en Huawei E1750 som installerade sig själv i min HP DV5 notebook med Vista Home Premium SP2. tongue
På söta lilla dialogruta Tele2 Connect Autentisering kan jag ange PIN-kod för att använda ditt 3G-modem. Finns en PIN1 som skrapkod på kreditkortsramen där mitt nya SIM-kort suttit, och den accepteras. smile
Då får jag:
Ditt 3G-modem är operatörslåst. Ange kod för att låsa upp ditt 3G modem.
Jag prova den 8-siffriga PUK1 från samma skrapfält: nada.
Nån annan kod kan jag inte hitta. neutral
Klickar jag på OK utan kod kommer Tele2 Connect aldrig längre än Kopplar upp... trots två av fem pinnar på 3G: Tele2. sad

www.tele2.se/kundservice/mobilt-bredband.html "Om roamingspärr" står "Tele2 är den enda svenska operatören som inte har operatörslåst modemet."
Lägre ner i samma stycke står "Modem köpta efter 1 november 2010 är operatörslåsta... men min köptes i mitten av september.
Hur gör jag?

2 Senaste redigerad av svenix (2010-09-26 09:26:31)

Sv: Kod för att låsa upp mitt 3G-modem, vaddå?

Vad är det för SIM-kort du använder? Om det också är från Tele2 så ska du inte få upp någon ruta om operatörslås. I så fall är det något fel.

Annars om du vill låsa upp modemet för att kunna använda SIM-kort från andra operatörer så använder du kodgeneratorn här till höger -->  "Gratis upplåsning"

Det fungerar som så att du matar in din IMEI-kod som står på baksidan av modemet och får fram upplåsningskoden för ditt modem.

3

Sv: Kod för att låsa upp mitt 3G-modem, vaddå?

Precis, vill du låsa upp de så kan du mata in IMEI nr på sidan i länken nedan.
http://www.mobilabredband.se/unlockhuawei

Så får du tillbaka upplåsningskoden när du matar in IMEI nr och trycker på "Generera kod".

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: Kod för att låsa upp mitt 3G-modem, vaddå?

Jag känner igen ditt problem. Ett Tele2 E1750 modem köpt i september 2009 hade inte rutan om låst till operatör.

Ett annat Tele2 E1750 modem köpt i augusti 2010 på PhoneHouse hade en ruta om låsa upp operatör. Du ska inte skriva något där. Klicka istället på krysset högst uppe till höger för att stänga fönstret så att du kan gå vidare. Klantigt av Tele2 att visa denna ruta när man har ett äkta Tele2 SIM-kort för mobilt bredband och abonnemang Medium 6 Mbit/s.

5

Sv: Kod för att låsa upp mitt 3G-modem, vaddå?

Finns extra applikation för att mata in koden också ifall man har problem med att få upp rutan.
http://www.unlockhuawei.info/files/CardLock-Unlock.zip

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!