1

Tråd: ICS i Windows 7

Hej!

HAr precis införskaffat en dator med windows 7. Nu försöker jag göra så att jag kommer åt internet på min xbox via datorn med hjälp av internetdelning. Jag har kryssat i rutan för internetdelning men det fungerar fortfarande inte, några tips?

När jag ansluter xboxen kommer den upp som oidentifierat nätverk och det är nog däri problemet ligger men jag vet inte vad jag ska göra. Har kollat runt på massor av forum utan att bli klokare så nu hänger det på er;)

Hade vista innan och där fungerade det utan problem.

2

Sv: ICS i Windows 7

Du måste avaktivera "Hemgrupp", den fungerar endast med Win7 datorer.

3

Sv: ICS i Windows 7

Så eftersom xboxen inte har något os går det inte att använda internetdelning? Microsoft sämsta ide någonsin i sådana fall.:(

4

Sv: ICS i Windows 7

Det borde gå att använda internetdelning, men i Windows 7 finns en speciell funktion för nätverk med Windows 7 datorer som heter "Hemgrupp"....avaktiverar man den funktionen kan nätverket innehålla det mesta...WinXP, Linux, BEOS osv
Svårare än så borde det inte vara....

5

Sv: ICS i Windows 7

Lade det här på hyllan ett tag men eftersom nya halo kommer ut imorgon är det kanske dags att lösa problemet. Hur som helst kan jag inte skapa en hemgrupp för det står att man måste aktivera ipv6 vilket jag redan har gjort. Vet inte vad problemet är.

6

Sv: ICS i Windows 7

Du ska INTE skapa en "Hemgrupp"!
Om du gör det kan endast Windows 7 datorer och av Microsoft godkända/kompatibla produketr ingå/delas i nätverket.

Så se till att AVAKTIVERA (stänga av) funktionen "Hemgrupp" i din Windows 7 dator och skapa ett "vanligt" nätverk istället.