1

Tråd: Problem med USB-modem D-50 på Vista dator

Hej!

Har problem med att få igång D-50 på min Vista dator, datorn hittar modemet och programvaran är installerad, har även varit i kontakt med Net1:s support och dom konstaterar att allt är rätt inställt, att det är ngt problem med datorn. Jag har också en äldre dator med XP där det fungerar hur bra som helst, men den är lite seg.
När jag klickar på startknappen så blir det disconnected efter bara några sekunder. Connecting dyker upp, men ej veryfing user.
Någon som vet vad det kan vara för problem. Jag är administratör på bägge datorerna.

mats

2

Sv: Problem med USB-modem D-50 på Vista dator

Kan du inte försöka att ringa upp via nätverksanslutningar istället. user name och pw cdma, cdma, tel nr #777

Se också till att modemt får ström via Y-kabel (fr två portar).

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

3

Sv: Problem med USB-modem D-50 på Vista dator

Där har vi problemet, funkar utmärkt på XP-datorn, men ej på VISTAN.
Ingen fjärranslutning finns och när jag försöker skapa en säger den att den inte hittar modemet. Modemet finns i enhetshanteraren, då jag klickar på fråga modem så verkar allt fungera. CDMADiagnostic Serial POrt och CDMA Gps port finns också.
Vad kan det vara för fel???

4

Sv: Problem med USB-modem D-50 på Vista dator

Tack så mycket för hjälpen, nu fungerar allt som det ska.
Tjänsterna Remote Access Connection Manager och Telephony var inte startade, när jag startade dom så fungerade allt som det skulle,

5

Sv: Problem med USB-modem D-50 på Vista dator

Med win7 brukar det vara lättare.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.