1 Senaste redigerad av Geraner (2008-03-06 08:27:41)

Tråd: Förlängning av Tre abonemang

Hej,

Skaffade Tre's mobila bredband (3G Turbo) i mars föra året.
Då var normalpriset 399,- SEK i månaden, men alla som skaffade abonemanget, fick någon "rabatt" så månadskostnaden är bara 199,- SEK.

Ringde igår till Tre för att höra hur mitt kontrakt löper vidare och till vilka vilkor/pris.
Killen jag talade med på kundtjänsten sa att mitt rabbaterad pris löper ut den 20:e mars. Sen skulle gälla det gamla priset (399 SEK).
Men han erbjöd mig, att förlängra mitt "rabaterad" abonemang 6 månader till, samt att han bjuder på två månadsavgifter! big_smile Då var det bara att tacka "Ja" till! big_smile

Men konstigt är det nog. Skulle jag inte ha ringt nu, inte kommit ihåg att jag skaffade Tre för ett år sedan, då skulle Tre från nästa månad helt enkelt ha dragit 399 SEK istället för 199 SEK i månaden.
Så det gäller att hålla koll på sitt abonemang samt gällande månadspris.

/Geraner

2

Sv: Förlängning av Tre abonemang

Tror aldigt att de kommer ta 399:- då resterande på markaden inte tar så mycket.
Minns att det stog de när jag tecknade också.

Men kollar man nu på TRE's sida under "övriga frågor" så ser man detta.

Vad kostar 3Bredband efter 12 månader?   
Svar: Efter 12 månader betalar du endast för 3Bredband enligt vår ordinarie prislista. För 3Bredband 384 Kbit/s betalar du 99 kr/mån och för 3,6 Mbit/s betalar du 199 kr/mån.

Kan alltså inte se att de står 399:- någon stans längre.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Förlängning av Tre abonemang

Aha.
Konstigt nog att killen på kundtjänsten sa anorlunda.
Men hur som helst, i alla fall fick jag 2 månader gratis 3G Turbo bredband från Tre. smile

4

Sv: Förlängning av Tre abonemang

Gratis månader är alltid trevligt, gratis är godast wink

Men sen för att det inte står nått om 399:- nu så kanske det är som du sa, att det gäller tidigare abb.
Som med telefoni, förnyar man inte abb så får man sitta och betala **% mer då inte operatörerna slänger på billigare prisplaner för att vara snälla automatiskt.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5 Senaste redigerad av marcus (2008-03-07 07:21:51)

Sv: Förlängning av Tre abonemang

Jag tecknade också förra året fast i april. Så fick jag också en rabatt. Den försvann någon gång i somras och på min faktura så står det 199kr / månad, och 0kr i rabatt sedan dess. Så jag kan inte tänka mig att de ska börja ta ut 399kr i månaden efter att bindningstiden löper ut.


// Marcus