1 Senaste redigerad av jonasolof (2010-08-17 19:56:53)

Tråd: Problem med axess manager (usb-anslutning till D35).

D35 utan lapp, uppgraderad från Ice net tidigare. Funkar OK över wifi. Men axess manager försöker hitta routern,säger sedan No device. USB switchen på routern står i USB läge.
Jag hade tidigare  liknande problem med D50s styrning, det var svårt att ansluta. Så småningom hittade jag någon sekvens som jag nu glömt bort.

Är det fler som upplevt strul med D35 och USB? Utan USB kan man inte köra RF status monitor och kolla basstations PN bl a

Edit lite senare. Se sid 19 i manualen. USB ansluten D35 ska visas som ett modem under nätverksanslutningar. Vänsterklickar man visas uppkopplingsfönstret. Tel nummer ska vara #777 användarnamn cdma och pw cdma. Klicka anslut så ansluter modemet. Nu kan man köra RF status monitor.
Däremot funkar axess manager lite konstigt,det hittar inte modemet. Men stänger man ned axess manager kopplas modemet ned.

Axess manager och RF status monitor kan inte vara igång samtidigt. Men ansluter jag modemet via uppringningsfönstret i nätverksanslutningar funkar endera men blott ensamt.

I axess manager under usb profiles kan man lägga upp en till profil inkl anv namn adminoch lösenord admin och tel nr #777. Sätt denna som aktiv istället för default. Då går det att köra connect i axess manager fönstret. Förtydligande: Om man ringer upp med modemfönstet under nätverksanslutningar kan man sedan starta axess manager, den kommer att hitta modemet och visa att det är anslutet. därefter kan man stoppa och starta via axess manager.

Kolla att default usb profilen har inskrivet anv namn och lösenord, det var det inte på min.



Förmodligen kan D50 managern hanteras på samma vis.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

2

Sv: Problem med axess manager (usb-anslutning till D35).

Förlåt dum fråga, har du installerat USB drivrutinen?
Jag tror att man kan komma åt modemet ändå, men att man får problem bl.a. med RF Status om drivisen inte är installerad.

Jag vet att jag hade en del strul när jag fick mitt nya D35 i vintras.

Tror dessutom att det finns olika versioner av drivisen på CD'n och nätet.

1mil söder Gnesta.
Teracom Air2Fibre, Bredband2

3 Senaste redigerad av jonasolof (2010-08-18 18:57:52)

Sv: Problem med axess manager (usb-anslutning till D35).

Tack för det! Jag trodde jag hade installerat usb drivrutinen för datorn men gjorde om det för säkerhets skull. Sedan gick det bra att ansluta direkt med axess manager.

Edit: När jag laddade ned axess manager igen i en annan dator funkade det inte. Gå in i axess manager menu till usb connection profile, sätt user name som cdma och pw som cdma. Sedan funkar det. Man kan också ansluta över modemikonen i nätverksanslutningar, lägg in cdma/cdma där också, tel nr #777 Ansluter man genom att "ringa" upp med modemet är förbindelsen igång. Sedan kan man starta axess manager för att gå in och kolla status men det innehåller bara signalstyrka. Ska skriva en tråd som kan klistras senare om RF status monitor vs axess manager.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.