1

Tråd: Bandbredd

Hej, jag hade Telenor Mobilt fast bredband , upp till 6Mbit, fick ut mellan 1,5 till 2,8 Mbit. Efter samtal med kj. tecknade jag ett nytt abb. preminiúm abb, upp till 10Mbit. Fick en dongel E1820. Det blev ingen högre fart. Kan nån förklara hur det tekniskt skall fungera att öka farten, när jag inte fick något nytt simkort: Tackar allra ödmjukast Sune.

2 Senaste redigerad av A-Man (2010-08-16 10:34:10)

Sv: Bandbredd

Om du tecknade ett nytt abonnemang med ett nytt telfonnummer så borde du ha fått ett nytt simkort.
gjorde de bara om abonneamnget till en annan tjänst så använder du samma simkort.

Varför tecknade du ett nytt abonnemang, om du inte kommer upp i en vettig hastighet på mellanabonnemanget?

Det låter som du inte har täckning för HSPA utan gör HSDPA.

3

Sv: Bandbredd

Haj Andy, det var kundtj. som föreslog det, att jag skulle uppgr. abb. Var kan man läsa av, om man har HSPA el. HSDPA? Sune

4

Sv: Bandbredd

Hej Sune.

Utan att ha all information så känns det som du ska åberopa 14 dagars ångerrätt vid distansköp och skicka tillbaka E1820 och återgå till abonnemanget som ger upp till 6Mbit.

Du hade kunnat få högre hastighet om E1820 skött jobbet bättre än ditt gamla modem men nu verkar dom lika bra (dåliga) i din situation.

Är du inte nöjd med farten tycker jag du som mig och många andra ska satsa på modem av högre kvalitet än det som operatörerna här i Sverige skickar ut. Kolla tråden om Sierra 306. Absolut inte säkert det blir bättre för dig men hur som helst bättre prova det än binda upp sig på ett dyrare abonnemang som inte gav dig någonting.

5

Sv: Bandbredd

Vad spelar det för roll om han satar på modem av högre kvaliten om det är ett teckningsproblem?
Har man ingen täckning för hspa så spelar det ingen roll om man byter modem.