1 Senaste redigerad av A-Man (2010-08-01 19:29:20)

Tråd: Mobiloperatörer utomlands som har mobilt bredband kontant.

Tänkte att denna tråd ska göra det lättare att få tips om operatörer utomlands med mobilt bredband kontant.

Har man varit nånstans ge ett tips.

Själv var jag i Finland 2ggr och köpte Saunalahti Prepaid som använder elisas nät då det är ett dotterbolag till elisa.

http://saunalahti.fi/


köpte dock startpaket mde usbmodem då jag inte visste att det gick att låsa upp huawei här hemma, simkortet går dock att köpa separat om man har ett usbmodem som inte är operatörslåst.

Tänkte att alla tips här ska göra det lättare att komma i kontakt med mobilt bredband så man enbart behöver köpa simkort eller också startpaketet om man vill det.

Saunalahti var väldigt smidigt de har inte ett kontantkort för röst och ett för data som qomviq har.

Utan man laddar på kortet med saldo tex och och då dras det per mb från saldot, alternativet finns att när man laddat det skickar ett sms till ett nummer och köper ett paket för en vecka eller en månads fri data.

Det smidiga är att kortet även är "ett vanligt kontantkort" så det går att stoppa det i telefonen och ringa och ta emot samtal.


Jag ska nu åka till spanien och är på jakt efter ett simkort för mobilt bredband kontant.

Någon som känner till nåt?


Vore suveränt om det gick att beställa från sverige.

2

Sv: Mobiloperatörer utomlands som har mobilt bredband kontant.

Hola, här får du lite läsning:

http://www.memobilerental.com/index.php?cPath=4
http://www.masmovil.es/mobile-internet

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

3 Senaste redigerad av jonasolof (2010-09-18 07:07:41)

Sv: Mobiloperatörer utomlands som har mobilt bredband kontant.

Det finns åtminstone en internationell site som har denna inriktning:

prepaid-wireless-internet-access.wetpaint.com

Kolla länder i listan till vänster men även foruminlägg.

rekommenderar TIM i italien som jag använt flera ggr. I Frankrike robbar SFR minst.

EDit: Vid segling i Grekland har Cosmoté funkat bra, 20 euro för 2 gigabyte under 14 dagar. Bra 3G täckning även ute på öarna i Egeiska havet.

Kortet kan köpas i Germanos-butik, finns bl a på flygplatsen och vid Monastirikis i centrum. Se till att få hjälp att aktivera kortet på  nätet.Man  behöver fungerande internetförbindelse för att registrera den tidsperiod som 1 gigabyte ska anvädnas på, jag köpte två och affären hjälpte mig att registrera så att två veckoperioder blev sammanhängande 14 dagar utan att jag behövde gå in på den krångliga siten igen.

Fart upp till 3 mbit/s, går bra att se TV på iphone.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.