1

Tråd: Kommunikationsstrategi (?)

Hej,

jag har varit kund hos NMT/ICE/Net1 under ganska många år och kan bara konstatera (vilket jag meddelat förutvarande och nuvarande VD) att kundvård och kommunikation aldrig har varit deras starka sida!!!!!

1. Nån form av ärendehantering så att man vet att ett ärende är registrerat och kan få feedback skulle inte skada.

2.  Feedback!!!!! Senaste så fick jag ett samtal ifrån marknadsansvarig rörande ett mail jag skickat 2 månader tidigare, jag kom knappt ihåg frågeställningen!!! Vad det gäller felanmälan så får man ALDRIG feedback!

3.  Kundtjänst även på helger, eftersom en stor del av fritidsanvändarna antagligen nyttjar nätet då.

4.  Ersättning när tjänsten inte funkar enl. spec. Detta är ett bra incitament för att se till att specade tjänster fungerar!!

5. Då vi alla inkl. Net1 lever i en digital era så kanske man kunde få lite mail ifrån Net1 om när de ska t.ex. uppgradera den mast man är ansluten till, de flesta av oss är antagligen INTE rörliga anslutningar, läget är ju ett annat avseende t.ex. skogsmaskiner. Det kan ju rimligen inte vara så svårt att para ihop modem med kund och mast, och har man då kundens email så funkar allt geschwint. Tänk vad smidigt om man får t.ex. ett mail som säger att just nu är mast XYZ kraftigt belastad, ni som har möjligheter kan istället ansluta till mast ÅÄÖ.

Vad säger proffskunderna???? Acceptererar dessa de här problemen eller hanterar man detta med prioriterad trafik eller vad?

Kommunikation med kunderna är en stor del av nyckeln till framgång liksom hanteringen av trogna kunder, det här är regel 1 i gott företagande. Att jaga en ny kund kostar nn kr och denne blir inte lönsam förrän på slutet av avtalsperioden, att behålla en nöjd kund kostar nästan inget och denne är lönsam ifrån start av förlängningen och detta kan väl inte vara så svårt att förstå?? Borglund???

m.v.h
Lasse T strax söder om Gnesta som ännu inte drabbats av uppgraderingsproblemen

1mil söder Gnesta.
Teracom Air2Fibre, Bredband2

2 Senaste redigerad av Info (2010-07-30 07:17:47)

Sv: Kommunikationsstrategi (?)

Har framfört i princip samma lista på förslag till Borgklint.
Samt vet att detta har hanterats vidare till en person som håller på med "Problemfrågor" inom Net1.

Vet även att de kommer att hålla ett möte internt inom Net1 där det skall diskuteras att om det skall utse någon ansvarig från Net1 att följa det som skrivs på detta forum.

På samma möte skall diskuteras om denna person i sådana fall skall vara en aktiv skribent på detta forum.

Jag hoppas på JA på båda dessa frågor!

Sedan något som förvånar Mig kraftigt!!
Vad står det för tids krav på insats och åtgärd i de avtal som Net1 har med sina tekniska underleverantörer!!???

I den värd jag arbetar så är denna typ av stopp tider räknad i timmar.
Och då skall systemet vara fungerande igen!

Net1 har tider som närmar sig MÅNADER!! sad

3

Sv: Kommunikationsstrategi (?)

Jag har också hört "vi jobbar på det" ett antal ggr under flera år även i direkta samtal med Borglund, men det vore ju kul om nåt hände också!!!!

Jag tycker att ni som har problem noterar alla datum när ni har undermålig prestanda och att var och en sedan begär nedsättning av månadsavgiften för denna/dessa perioder, rimligtvis så måste ett sådant agerande påverka bolaget.
Ev. så sätter vi upp en tråd där vi loggar dessa "claims" så att de blir publika?

1mil söder Gnesta.
Teracom Air2Fibre, Bredband2

4

Sv: Kommunikationsstrategi (?)

LasseT skrev:

Ev. så sätter vi upp en tråd där vi loggar dessa "claims" så att de blir publika?

Jag rekommenderar tråd varianten.

5

Sv: Kommunikationsstrategi (?)

Vill man kommunicera med en beslutsfattare är det lämpligt att inte missta sig på vederbörandes namn. VD för Net1 heter Per Borgklint.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

6

Sv: Kommunikationsstrategi (?)

Jag har inga synpunkter på kundtjänst men använder den heller aldrig.
Kan det vara så att många kunder likt mig helt saknar alternativ till Net1 och är nöjda med det lilla.
Jag accepterar en hel del avbrott och problem. Nu sitter min bas direkt på backbone och har inte en lång kedja av accesslänkar med 2x2 Mbit/s som matar basen. Det torde ge en sämre upplevelse för kunden.
Jag är mest rädd att dom ska lägga ner alltihop. Då återstår en överlastat GSM-bas med Edge för min  del:(