1 Senaste redigerad av jerjo2 (2010-06-24 07:26:08)

Tråd: Låsa upp Huawei E122

Har ett Huawei E122 som jag försöker att låsa upp.

Finns ju en tjänst här på sidan som genererar en upplåsningskod MEN hur gör jag för att "få in" upplåsningskoden?

På Huawei E1550 var det enkelt för där kom det upp en ruta när man satt i ett kort från annan operatör Sedan var det bara att knappa in koden, men ej här.

Modemet är nu låst till 3.

EDIT: Jag har löst det! Använde "Huawei Modem Code Writer" tillsammans med upplåsningskoden som jag genererade här.
EDIT2: Jag har beskrivit närmare hur jag gjort här:http://techblogofsweden.blogspot.com/20 … -e122.html!

Fiber, Bordsrouter ZTE MF28G/D, 2x Huawei B525s-23a, 3Maxfart Fri Surf (100GB/mån), Wifog
Tech Blog of Sweden

2

Sv: Låsa upp Huawei E122

Precis applikationen för att mata in koden om man inte får upp en ruta är denna.
http://www.unlockhuawei.info/files/CardLock-Unlock.zip

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Låsa upp Huawei E122

Funkar ej på mitt. Fler tips ja tack=)

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

4

Sv: Låsa upp Huawei E122

Funkar inte hur då?

Man får nog inte ha dashboard mjukvaran öppen samtidigt då den kan blocka upplåsningsprogramet från att snacka med modemet.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: Låsa upp Huawei E122

Tre:s programvara " 3 Connect" (eller vad den nu heter) är låst så att det ej går att komplettera med annan operatör eller annan APN.
Använd istället t ex Tele 2 Connect, som beskrivs
här!

Fiber, Bordsrouter ZTE MF28G/D, 2x Huawei B525s-23a, 3Maxfart Fri Surf (100GB/mån), Wifog
Tech Blog of Sweden

6 Senaste redigerad av Ilsken (2010-07-03 17:05:26)

Sv: Låsa upp Huawei E122

Jag var kanske lite otydlig. Ska omformulera mig.
Kollade jerjos blogg. men av nån anledning säger programmet error när jag testade med genererad upplåsningskod. testade även det andra föreslagna programmet. väljer att inte klistra in den felloggen pga längd.

Uppdaterat.
I Vista ger det felmedelande på båda programmen. I Xp hänger sig Huawei Modem Code Wrighter och CardLock Unlock ger felmedelande. Det lustiga Unknown error.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

7

Sv: Låsa upp Huawei E122

Det bästa rådet jag kan ge är att prova på en annan dator - kanske någon annan har ett bättre förslag?

Fiber, Bordsrouter ZTE MF28G/D, 2x Huawei B525s-23a, 3Maxfart Fri Surf (100GB/mån), Wifog
Tech Blog of Sweden

8 Senaste redigerad av Ilsken (2010-07-03 17:03:26)

Sv: Låsa upp Huawei E122

Som tidigare nämt. testat i två st. Och i både Vista och Xp. Ska testa vidare. Återkommer om nåt magiskt sker.

Magin har inträffat.
Frustrerad och ilsk som jag var körde jag i ett comviqkort. Kom upp en ruta ange upplåsningskod eller nåt likn i comviq connect. Slängde i den som står högre upp saken klar.
Sist men inte minst. Tack till dom som på ett eller annat sätt varit behjälpliga.

Jerjo2 får gärna uppdatera sin blogg med följande lösning.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

9

Sv: Låsa upp Huawei E122

Tack, jag skall absolut uppdatera bloggen.

Slutsats: Det är lika enkelt att låsa upp Huawei E122 som E1550, och det gäller antagligen alla Huawei-modem?
Det gäller bara att ha rätt uppkopplingsprogram, Comviq Surf Connect fungerar - ett annat SIM-kort än det modemet är låst till så kan man enkelt använda kodgeneratorn på sidan - bara att knappa in koden i rutan som dyker upp!

Fiber, Bordsrouter ZTE MF28G/D, 2x Huawei B525s-23a, 3Maxfart Fri Surf (100GB/mån), Wifog
Tech Blog of Sweden

10

Sv: Låsa upp Huawei E122

Det går att ändra under advanced settings, man skapar helt enkelt en ny anslutning.

11

Sv: Låsa upp Huawei E122

Funderar på att låsa upp mitt E122, vart hittar man Huawei´s egna mjukvara till Olåsta modem direkt från fabrik ?

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.