1

Tråd: E-mail i mobilen

Hej,
Vill ha min jobbmail i min nokia E71. Har laddat ner MS exchange och skrivit in  lagt in Mail for Exchange som standarsinkorg.
Har även lagt
Exchange server så som jag fått den via jobbet, min e-mail och lösenord trots det får jag inte mailen att fungera. VAd gör jag för fel? finns det någon step-by-step guide på hur jag ska göra för att få det att funka?

Hälsn,
ML

2

Sv: E-mail i mobilen

Jag använder EJ MS exchange,
men har ett stort antal epost på e71.
Har kört MS exchange på bunt andra, utan problem, men dessa har enbart haft ETT konto när det konfigades förra/förrförra året.

3

Sv: E-mail i mobilen

får du nått fel mess, typ systemfel försök senare när du försöker synka?
fick de felet förut, kopierade certet från owan och installerade de på mobilen och fick de att snurra då.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: E-mail i mobilen

Hej,
Precis det felmeddelandet får jag, förstår inte vilket cert du menar?

Tack!

5

Sv: E-mail i mobilen

Andreas skrev:

får du nått fel mess, typ systemfel försök senare när du försöker synka?
fick de felet förut, kopierade certet från owan och installerade de på mobilen och fick de att snurra då.

Hej,
Precis det felmeddelandet får jag, förstår inte vilket cert du menar?

Tack!

6

Sv: E-mail i mobilen

har inte hittat någon inställning för att acceptera "alla" cert i m4e.

hur som haver. logga in på webmailen ni har. adressen beror lite på vad it nissarna har satt. https://adress/owa eller nått. sen i webböäsaren så klickar du så att du får  fram cert egenskaperna. sen ska du kopiera certifikatet till fil och sedan lägga in på nallen och öppna filhanteraren på telen och öppna certet och spara/installera det.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

7

Sv: E-mail i mobilen

Hmm, det står att filtypen inte kan hanteras då det är en .exe fil. Kan jag komma runt det?

8

Sv: E-mail i mobilen

certet bör inte vara en .exe fil utan .cer
tror du ska exportera de med x509 eller nått sånt. sitter själv på mobilen just nu så kan inte kolla exakt.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!