1

Tråd: Aktivera UPNP på ett 1750 modem...

Hej!
Är det någon som har koll på hur man aktiverar UpNp på ett 1750 modem?

2

Sv: Aktivera UPNP på ett 1750 modem...

Du behöver inte använda UPNP om du har modemet direkt i datorn.

UPNP används mellan tex en router och din dator.

Mvh
Mathias

3 Senaste redigerad av Tose (2010-06-06 21:28:14)

Sv: Aktivera UPNP på ett 1750 modem...

Hmm... Det är så att jag kör en bevaknings kamera som streamar till "Wilife Online" från PC'n i fråga. Där kan man köra "Reley mode" och "Direct Mode". Om man skall köra "Direct Mode" krävs det att man kan köra på UpNp Rotern/Modemet. Men det fungerar inte med mitt 1750 modem. Så min fråga är... Kan man aktivera detta på ett 1750 modem och i såna fall hur? smile

4

Sv: Aktivera UPNP på ett 1750 modem...

Du använder Telenor, eller hur? Vad är det för APN du använder i så fall? "internet.telenor.se" stödjer inte det du är ute efter.

5

Sv: Aktivera UPNP på ett 1750 modem...

Tose skrev:

Hmm... Det är så att jag kör en bevaknings kamera som streamar till "Wilife Online" från PC'n i fråga. Där kan man köra "Reley mode" och "Direct Mode". Om man skall köra "Direct Mode" krävs det att man kan köra på UpNp Rotern/Modemet. Men det fungerar inte med mitt 1750 modem. Så min fråga är... Kan man aktivera detta på ett 1750 modem och i såna fall hur? smile

Som jag sa det är inget som har med modemet att göra.

Gissar av din beskrivning att du använder din PC som router, Dvs det är i den som du ska aktivera UPNP. Använder du något program typ ICS NAT32 eller något sådant?

Alt är det som samir säger att du har ett APN problem.

Mvh
Mathias